پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید 160 تختخوابی بوشهر تا یک ماه آینده خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، سید محمدحسن باستی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای پیشبرد اهداف عمرانی و توسعه‌ای استان از طریق مذاکره با مسئولان ارشد کشوری اظهار داشت: به منظور پیشبرد اهداف عمرانی و تلاش برای رفع موانع برخی پروژه‌ها، دیدارهایی با مدیران ارشد کشوری در حوزه‌های مختلف داشتیم و امیدوار هستیم که خروجی این مذاکرات و نشست‌ها، موجبات اعتلای استان را فراهم کند.\n\n*خرید کشتی برای محور خارگ
کد خبر: ۲۱۶۷۴
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید 160 تختخوابی بوشهر تا یک ماه آینده خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، سید محمدحسن باستی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای پیشبرد اهداف عمرانی و توسعه‌ای استان از طریق مذاکره با مسئولان ارشد کشوری اظهار داشت: به منظور پیشبرد اهداف عمرانی و تلاش برای رفع موانع برخی پروژه‌ها، دیدارهایی با مدیران ارشد کشوری در حوزه‌های مختلف داشتیم و امیدوار هستیم که خروجی این مذاکرات و نشست‌ها، موجبات اعتلای استان را فراهم کند.

\n\n

*خرید کشتی برای محور خارگ

\n\n

وی با اشاره به اینکه تأمین کشتی برای حمل و نقل مردم جزیره خارگ از مصوبات دولت در سال‎های گذشته بوده است، افزود: مقرر شده بود که 5 میلیارد تومان برای خرید کشتی برای مردم جزیره خارگ تأمین شود که در این مدت محقق نشده بود، در نشستی که با معاون سازمان بنادر کشور در هفته گذشته داشتیم کلیات موضوع مصوب و قرار شد این مبلغ تأمین شود تا در مسیر بوشهر به خارگ و همچنین خارگ به گناوهبه کارگیری شود تا مشکلات مردم جزیره در این مسیرها را حل کند.

\n\n

*نحوه واگذاری اراضی دهکده گردشگری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر در ارتباط با نحوه واگذاری اراضی دهکده گردشگری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز خاطرنشان کرد: به دنبال نشستی که با معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن داشتیم، هیأت مدیره سازمان در استان حضور یافته و تکلیف نحوه واگذاری اراضی دهکده گردشگری که یک ظرفیت 85 هکتاری است را مشخص خواهند کرد.

\n\n

باستی تصریح کرد: خوشبختانه حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در این حوزه خیلی زیاد است، از هتل دریایی گرفته تا مراکز خدماتی نظیر فست‌فود و بازارچه‌های سنتی که باید موافقت سازمان ملی زمین و مسکن می‌گرفتیم تا بتوانیم تکلیف سرمایه‎گذاران در این بخش روشن کنیم.

\n\n

وی یادآور شد: بحث دیگری که در زمان حضور هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مطرح شد، واگذاری اراضی مورد نیاز در راستای توسعه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بود که آن‌هم موافقت لازم صورت گرفته و به دنبال این هستیم که مابقی اراضی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به زودی واگذار شود.

\n\n

*احداث هتل 5 ستاره بوشهر در جوار بزرگراه امام علی (ع)

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر ابراز داشت: مصوبه دیگر در واقع واگذاری قطعی اراضی برای احداث هتل 5 ستاره بوشهر بود که با شرایطی که استان درخواست کرده بود موافقت شد، سرمایه‎گذار این هتل، شرکت نمایشگاه‎های استان است که عملیات اجرایی این پروژه در جوار بزرگراه امام علی (ع) انجام می‌شود.

\n\n

*آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید 160 تختخوابی بوشهر

\n\n

باستی از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید 160 تختخوابی بوشهر خبر داد و گفت: جلسه‎ای با معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با ساخت و احداث بیمارستان جدید 160 تختخوابی بوشهر برگزار شد و پیش‌بینی می‎کنیم عملیات اجرایی آن در اردیبهشت ماه امسال آغاز شود.

\n\n

*راه‌اندازی مجدد پرواز بوشهر ـ دبی

\n\n

وی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی مجدد پرواز بوشهر ـ دبی افزود: جلسه‌ای با معاون سازمان هواپیمایی کشور در زمینه راه‎اندازی مجدد پرواز دبی ـ بوشهر داشتیم که در این هفته قطعی خواهد شد تا کدام ایرلاین داخلی مجدداً این مسیر پروازی را که چند ماه است مسدود شده است راه‌اندازی کند و احتمالاً کیش ایر این کار را انجام دهد.

\n\n

*افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در جلسه‎ای که با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور داشتیم بحث تأمین آب شرب استان بوشهر در ایام تابستان مطرح شد که بحث افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها از مهم‌ترین مباحث مطرح شده است.

\n\n

باستی تأکید کرد: آب‌شیرین‎کن کنگان با 10 هزار مترمکعب ظرفیت در دهه فجر سال گذشته به بهره‎برداری رسید و آب‌شیرین‌کن بوشهر نیز با همین ظرفیت در نیمه نخست امسال به بهره‎برداری می‎رسد، نتایج جلسات با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور این بود که این موافقت را گرفتیم تا ظرفیت هر یک از آب‌شیرین‎کن‎ها را از 10 هزار مترمکعب به 20 هزار مترمکعب برسانیم به دلیل اینکه زیرساخت‎های آن آماده است و می‎تواند در کوتاه‌مدت به بهره‎برداری برسد و ظرفیت آب‌شیرین‎کن‎های ما به 40 هزار مترمکعب افزایش یابد.

\n\n

وی با بیان اینکه تأمین حدود 100 هزار مترمکعب آب مصرفی استان از آب‌شیرین‎کن‌ها پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها موجبات بهبود وضعیت آب شرب استان در تابستان می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر