جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز گفت:‌ در مقوله حجاب وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «شکی نیست که رفتارهای اجتماعی ریشه در فرهنگ و پایه‌های فکری و اعتقادی مردم یک جامعه دارد» اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات و ارائه سبک‌های زندگی غربی از طریق فیلم‌ها، فضای مجازی و حتی در صدا و سیما، بدحجابی را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۲۲۰۹۰
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز گفت:‌ در مقوله حجاب وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «شکی نیست که رفتارهای اجتماعی ریشه در فرهنگ و پایه‌های فکری و اعتقادی مردم یک جامعه دارد» اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات و ارائه سبک‌های زندگی غربی از طریق فیلم‌ها، فضای مجازی و حتی در صدا و سیما، بدحجابی را تشدید می‌کند.

\n\n

وی گفت:‌ برای رفع بدحجابی و بی حجابی کارهای مقطعی و کوچک پاسخگو نیست ما در این رابطه باید یک افق 10 تا 20 ساله را تعیین کنیم و بر اساس آن پیش برویم.

\n\n

قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز تاکید کرد:‌ در مسئله حجاب ما وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد. کارهای سخت‌افزاری در این عرصه بسیار کم اثر است و به ویژه که اگر این کارها ناشیانه باشد در اجرا افراد جامعه را دچار التهاب می‌کند.

\n\n

کلباسی عنوان کرد: مسئله حجاب کار فرهنگی است که زمان‌بر و نیازمند وقت و کار زیاد و هزینه است. برای حل این مشکل باید یک برنامه ریزی عظیم فرهنگی داشته باشیم و از مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها باید کار را آغاز کنیم و هم‌چنین رسانه‌های ما هم باید عالمانه وارد این موضوع شوند.

\n\n

وی گفت: پس از اینکه در عرصه فرهنگ موفقیت‌هایی کسب کردیم و افرادی بودند که قوانین را رعایت نکردند آن زمان می‌توان برای برخورد با برخی از ناهنجاری‌ها قانونی داشته باشیم و این برخورد در یک مقطعی ضروری است.

\n\n

قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز ادامه داد: با تذکر و جریمه مداوم بدون انجام کار فرهنگی مسئله بدحجابی نه تنها حل نمی‌شود حتی تشدید نیز می‌شود. ما با رفتار ظاهری نمی‌توانیم در وجود انسان‌ها نقشی ایجاد کنیم. کارهای فرهنگی باید اساسی باشد نه اینکه بدون هیچ مبنا و ریشه‌ای یک برنامه‌ای در عرصه فرهنگ ارائه بدهیم که هرگز کارآمد نباشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر