شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پرداخت زکات توسط مردم استان بوشهر طی پنج سال اخیر ۱۰ برابر شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، احمد لطفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: گام‌های بسیاری برای فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات توسط مردم صورت گرفته است و شاهد افزایش چشمگیر پرداخت زکات توسط مردم هستیم.\n\nوی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۹ میزان پرداختی زکات در استان بوشهر ۲.۵ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان پرداخت زکات در استان بوشهر به ۲۵ میلیارد ریال رسید که بیانگر افزایش ۱۰ برابری است.
کد خبر: ۲۲۳۹۷
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پرداخت زکات توسط مردم استان بوشهر طی پنج سال اخیر ۱۰ برابر شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: گام‌های بسیاری برای فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات توسط مردم صورت گرفته است و شاهد افزایش چشمگیر پرداخت زکات توسط مردم هستیم.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۹ میزان پرداختی زکات در استان بوشهر ۲.۵ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان پرداخت زکات در استان بوشهر به ۲۵ میلیارد ریال رسید که بیانگر افزایش ۱۰ برابری است.

\n\n

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در سال‌های گذشته همواره شاهد روند افزایشی پرداخت زکات توسط مردم استان بوشهر بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز این افزایش را شاهد باشیم.

\n\n

وی در ادامه از کاهش فقر و محرومیت در جامعه به عنوان یکی از مهمترین محورهای هزینه کرد زکات نام برد و اضافه کرد: ۶۰ درصد از زکات برای کمک به نیازمندان و ۴۰ درصد نیز برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

\n\n

لطفی در ادامه با تقدیر از مشارکت مردم در پرداخت زکات، تصریح کرد: زکات جمع‌‌آوری شده در هر منطقه برای کمک به نیازمندان همان منطقه و یا اجرای طرح‌ها در آن منطقه هزینه خواهد شد.

\n\n

وی از زکات مستحبی و واجب و همچنین زکات فطره به عنوان محل‌های پرداختی زکات توسط مردم نام برد و گفت: پرداخت زکات در توسعه و پیشرفت جامعه و رفع چهره محرومیت از جامعه نقشی اساسی دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر