سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم بررسی دقیق آتش‌سوزی بیمارستان این شهر گفت: باید بیمارستان جدید 100 تختخوابی در برازجان احداث شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مسئله مهم زکات اشاره کرد و اظهار داشت: زکات موجب ایمن شدن مال، برکت در مال، نزول رحمت الهی و موفقیت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و زکات در واقع وسیله باز شدن گره‌ها و شرط قبولی روزی است.
کد خبر: ۲۲۴۰۶
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم بررسی دقیق آتش‌سوزی بیمارستان این شهر گفت: باید بیمارستان جدید 100 تختخوابی در برازجان احداث شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مسئله مهم زکات اشاره کرد و اظهار داشت: زکات موجب ایمن شدن مال، برکت در مال، نزول رحمت الهی و موفقیت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و زکات در واقع وسیله باز شدن گره‌ها و شرط قبولی روزی است.

\n\n

وی به حلول ماه شعبان اشاره کرد و افزود: به فرموده پیامبر اسلام (ص)، «رمضان ماه خدا و شعبان ماه من است و هر کس شعبان را روزه بگیرد مورد شفاعتم قرار می‌گیرد».

\n\n

امام جمعه برازجان به سوم شعبان روز پاسدار و سالروز میلاد امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: پاسداران عزیز همواره در راستای دفاع از ارزش‌ها و دفاع از خاک ایران پیشتاز بوده‌اند و در دفاع از مظلومان، اقدامات ارزشمندی انجام داده و در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است.

\n\n

مصلح به 4 شعبان روز جانباز و سالروز ولادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان مرارت و رنج زیادی کشیدند و همواره در سجده بود و لقب سجاد به خاطر این است که بسیار سجده می‌کرد.

\n\n

وی به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل تشکیل شد و الگویی برای ملت‌های مستضعفان جهان است و باید در راستای تقویت روحیه بسیجی در جامعه اهتمام ورزیم.

\n\n

امام جمعه برازجان به 18 اردیبهشت سالروز آزادی هویزه در سال 61 اشاره کرد و اظهار داشت: مردم این منطقه تا آخرین نفس استقامت کردند و باید از این عزیزان تجلیل کنیم.

\n\n

مصلح به 19 اردیبهشت سالروز تأسیس هلال احمر و صلیب سرخ اشاره کرد و یادآور شد: هلال احمر نقش بسیار مهمی در امدادرسانی به جامعه داشته و تقویت این نهاد امری لازم است.

\n\n

وی به 24 اردیبهشت سالروز لغو کاپیتولاسیون توسط شورای انقلاب اشاره کرد و افزود: کاپیتولاسیون به معنای مصونیت قضایی آمریکا در ایران بود و نیروهای آمریکایی از محاکمه مصون و معاف بودند که لغو این قانون امری بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

\n\n

امام جمعه برازجان به شرایط سخت مردم سوریه و یمن اشاره کرد و اظهار داشت: باید مردم نسبت به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ملت مظلوم این کشورها اهتمام ورزند.

\n\n

مصلح به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان در دوران انقلاب و در دفاع مقدس حضوری جانانه و ارزشمند داشتند و تقدیم 4 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموز نشانه کار ارزشمند این عزیزان است.

\n\n

وی نقش معلمان در تعلیم و تربیت را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: معلمان در واقع مثل انبیای الهی در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی هستند و پاسداشت این عزیزان امری لازم و ضروری است.

\n\n

مصلح تأکید کرد: باید شاخص‌های ارزشمند را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم و معلمان در فرهنگ‌سازی باید بیش از گذشته تلاش کنند.

\n\n

وی بر لزوم تقویت معاونت پرورشی در آموزش و پرورش تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه دانشگاه فرهنگیان و تقویت کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز باید مورد توجه باشد و در زمینه مدارس غیرانتفاعی نیز نباید به گونه‌ای باشد که حاکمیت دولت تعطیل شود.

\n\n

امام جمعه برازجان به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان 17 شهریور اشاره کرد و افزود: شهرستان دشتستان در این حادثه خسارت زیادی دیده و باید ابعاد مختلف این حادثه به طور دقیق و کارشناسانه بررسی شود و با انصاف عمل شود.

\n\n

مصلح خواستار احداث بیمارستان جدید 100 تختخوابی در برازجان شد و گفت: باید بخش قلب و سی‌سی‌یو بیمارستان نیز مجدداً بازسازی و تجهیز شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر