جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۴۹
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴

فکرشهر: بنا به اعلام استانداری بوشهر، حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو به همراه برخی معاونان پنج شنبه و جمعه سفر یک روزه ای به استان بوشهر دارد.

هدف از دومین سفر وزیر نیرو به استان، آغاز عملیات اجرایی سد باغان به عنوان قدیمی ترین سدهای استان، آب شیرین کن سیراف، افتتاح آبشیرین کن بوشهر و بخشی از نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه، بازدید از از سد خائیز و دالکی و همچنین نشست در کارگروه آب استان اعلام شده است.

باید منتظر ماند و دید دستاورد و حاصل این سفر برای استان خشک بوشهر چه خواهد بود؟

در این خصوص ضروریست نمایندگان استان در مجلس  و فرمانداران مناطقی که دارای طرحهای آبی نظیر سدها هستند، از این پروژه ها و ضرورت تسریع در آن دفاع کرده و سهم منطقه خود را ار نماینده دولت مطالبه کنند.

تعیین تکلیف دو سد باهوش، خاییز از مطالبات به حق مردم و کشاورزان خطه تنگستان در سالهای گذشته بوده که همچنان به دلیل عدم ردیف اجرایی روی زمین مانده و رها شده اند
این دو سد تنها راه نجات کشاورز تنگستان بوده و می تواند این شهرستان را از بن بست اقتصادی نجات دهد.

از سوی دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث سد شهید ریسعلی دلواری در دشتستان از افتخارات دولت سازندگی و دولت اصلاحات بوده که به بهره برداری رسید اما از ابتدای دولت های نهم و دهم حتی سد کوچک تنگ ارم دشتستان نیز به رغم قول های زیاد مسولان شرکت آب منطقه ای به نتیجه نرسیده است.

این در حالیست که در استان 800 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 16سد بزرگ و کوچک در سنوات گذشته اجرایی و یا در حال پیگیری است. (مصاحبه اخیر استاندار این استان)

به هر جهت سفر وزیر نیرو به استان بوشهر فرصت خوبی است تا مسولان استان، نمایند گان استان در مجلس و فرمامداران احقاق کرده و امتیازات و دستورات لازم را از وزیر بگیرند تا شاهد تسریع در پروژه های مربوطه باشیم.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر