جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۵۰۱
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته آب شرب مورد نیاز نور مرزی 100 کیلومتری سواحل جنوب کشور با احداث 50 اب شیرین کن تامین می شود.

به گزارش فکرشهر از پاون، حمید چیت چیان ـ وزیر نیرو ـ روز پنج شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه آبشیرین کن سیراف استان بوشهر گفت: در ایران یک صنعت جدید پایه ریزی شده که در قالب آن آب مورد نیاز مردم نوار ساحلی جنوب کشور با شیرین سازی آب دریا تامین خواهد شد که این مهم یک تحول اقتصادی و اجتماعی بزرگ را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این راستا 50 پروژه آبشیرین کن در50 نقطه از سواحل جنوبی دو دریای خلیج فارس و عمان اجرا خواهد شد.

چیت چیان ادامه داد: در جریان سفر به استان های هرمزگان و بوشهر پروژه های متنوعی مورد بازدید و افتتاح قرار گرفته که بهره برداری از آنها در تامین آب آینده کشور و بویژه مناطق ساحلی جنوب کشور نفشی بسیار اساسی ایفا خواهد کرد.

وی در ارتباط با آغاز پروژه عملیات اجرایی آب شیرین کن سیراف شهرستان کنگان نیز گفت: در این منطقه بعنوان قطب صنعت انرژی کشور با احداث آبشیرین کن های پیش بینی شده آب موردنیاز شهرها و روستاهای شهرستان های جنوبی استان بوشهر تامین خواهد شد.چیت چیان یادآور شد: امید است با اجرای پروژه های پیش بینی شده برای تامین اب مورد نیاز مردم شاهد توسعه صنایع و افزایش جمعیت ساکن در شهرستان های جنوبی استان بوشهر باشیم.

وی افزود: به دلیل کمبود منابع آب گاهی اوقات استان ها باید بصورت مشترک از برخی از پروژه های افتتاحی حوزه آب استفاده کنند.

چیت چیان عنوان کرد: بخشی از آب مورد نیاز استان بوشهر از استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می شود و در این راستا با توجه به شرایط خاص اقلیمی و طبیعت کشور شرایط به نحوی است که از منابع آبی باید بطور مشترک استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با رعایت موازین و قانون باید تامین منابع آبی استان ها به شکلی مدیریت شود که دچار بحران تامین آب نشویم.آب شرب مورد نیاز نوار مرزی سواحل جنوب کشور با احداث 50 آبشیرین کن تامین می شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر