جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۸۵۸
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: دولت به جای این که در قبال هر قدمی که بر می‌دارند، خواستار برداشتن قدمی از سوی آمریکایی‌ها باشد به تمام خواسته‌های آمریکایی‌ها عمل کرد و در مقابل جز تحقیر چیزی برای ملت ایران پس از برجام دریافت نشد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام حسن مصلح در آیین این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار کرد: در هفته گذشته که مقارن با اولین سال‌گرد برجام بود، یک سال پیش دولت با صراحت و قاطعیت اعلام کرد که از امروز تمام تحریم خارجی برداشته می‌شود در حالی که هنوز پس از یک سال از برجام،تحریم‌های اصلی به قوت در جای خود پابرجا است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در آن مقطع زمانی به توصیه‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری عمل نشد و دولت به جای این که در قبال هر قدمی که بر می‌دارند،خواستار برداشتن قدمی از سوی امریکا باشند و تضمین مطمئنی از آنها بگیرند به تمام خواسته‌های امریکایی‌ها عمل کردند و در مقابل جز تحقیر چیزی برای ملت ایران پس از برجام دریافت نشد.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: پس از برجام،نه تنها تحریم‌های ظالمانه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته نشد بلکه همگان مشاهده کردند که چگونه کمتر از یک سال،آن تحریم‌ها افزایش پیدا کرد که خود نقض آشکار برجام بود.

وی ادامه داد: در سالگرد برجام،ورود یک هواپیما به ایران یک دست‌آورد بزرگی نیست که برای آن جشن و پایکوبی گرفته شود که چنین ذوق‌زدگی و خوشحالی فقط تحقیر و مایه خجالت است.

مصلح بیان کرد: این گونه رفتارها توسط عده‌ای، این گونه در ذهن مردم ایران و جهانیان القاء می‌کند که گویی ایران تا به حال حمل و نقلی سنتی داشته و برای اولین بار هواپیما در خاک ایران نشسته است این در حالی است که ایران دارای قدرت فرستادن موشک به فضا در همین کمتر از یک دهه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: کسانی که به برکت خون شهدا و ایثارگران توانسته‌اند به مقام و موقعیتی در مجلس شورای اسلامی دست یابند،با بدعهدی با مردم فعالیت‌ها و رزمایش‌های دفاعی و موشکی کشورمان را زیر سوال می‌برند،در حالی که یکی از مهمترین مولفه‌های امنیت ،اقتدار و عزت ملی آمادگی دفاعی است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: اگر کشور و ملتی دارای نیروی انتظامی و نظامی قوی و مقتدر نباشد همواره در معرض طمع دشمنان و به ذلت و خواری گرفتار می‌شود.

وی عنوان کرد: کسانی که هیچ نقشی در دفاع مقدس و امنیت کشور نداشته‌اند چگونه به خود اجازه می‌دهند بی‌حساب و کتاب حرف بزنند و اقدامات مقتدرانه، عزتمندانه و بازدارنده سپاه و ارتش را زیر سوال ببرند که این اقدام آنها،هم‌نوایی با دشمن است.

مصلح عنوان کرد: حادثه تاسف‌بار حریق مجتمع تولیدی تجاری پلاسکو در تهران و مصدوم شدن عده زیادی از ماموران آتش‌نشانی خسارات مالی و جانی فراوانی گذاشت که مایه تاثر رهبری و مردم گردید.

وی ادامه داد: متاسفانه هر از چندگاهی شاهد حوادث این چنین دلخراش از جمله حوادث قطار و پتروشیمی‌ها در سطح کشور هستیم اما آن چیز که مهم است از این حوادث عبرت نمی‌گیریم و هم مردم و هم مسئولین مسایل ایمنی را جدی نمی‌گیرند.

توجه به جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه و قاچاق در ورودی مرزها،کم‌کاری ادارات و عدم پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع، گرفتاری‌های فراوان مردم در حوزه اشتغال، مسکن و درمان در کنار ضرر و زیان‌های کشاورزان در کنار درخواست از دولت برای توجه به مطالبات مردم استان و شهرستان بوشهر بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه برازجان بود که مصلح به آن اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر