شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
انتقاد مدیرکل منابع طبیعی از عملی نشدن تعهدات؛
فکرشهر: وی افزود: پیشنهاد می شود بخشی ازعوارض آلایندگی که وزارت نفت به محیط پیرامون خود می پردازد صرف احیای مراتع و طرح های منابع طبیعی در استان شود...
کد خبر: ۳۰۹۵۰
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر می گوید: شرکت های نفتی در پارس جنوبی به تعهدات شان جهت توسعه فضای سبز در اراضی واگذار شده عمل نکردند.

به گزارش فکرشهر، سهیل مهاجری افزود: اداره کل منابع طبیعی استان در سال های گذشته 30 هزار هکتار از زمینهای ملی استان را به منطقه ویژه پارس واگذار کرد که توجه نفتی ها به توسعه فضای سبز استان از الزامات این واگذاری بود.

وی که با ایرنا گفتگو کرده، ادامه داد: ولی هنوز شرکت های مستقر در پارس جنوبی به تعهدات خود درزمینه توسعه فضای سبز استان بوشهر عمل نکرده اند.

مهاجری افزود: براساس قانون، سازمان و شرکت های وابسته به وزارت نفت موظف هستند 25 درصد ازسطح زمین های واگذارشده را به توسعه فضای سبز اختصاص دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: با وجود تاکیدی که در قانون نسبت به این امر وجود دارد شرکت های پارس جنوبی تاکنون اقدام های قابل توجهی نسبت به تعهدات خود در این زمینه انجام نداده اند.

تخریب هایی که زمینه ساز گردوغبار در استان می شود

وی ادامه داد: شرکت های مختلف نفت وگاز پارس جنوبی با تخریب مراتع وجنگل ها در استان کارنامه خوبی در این زمینه ندارند و تخریب جنگل های دست کاشت 100 هکتاری در کنگان تنها نمونه ای از این تخریب هاست.

مهاجری اضافه کرد: تخریب عرصه های منابع طبیعی استان از سوی نفت و گاز سبب افزایش گرد و غبار و ریزگردها، تخریب و فرسایش خاک و آلودگی هوا نیز می شود.

وی از سازمان منطقه ویژه پارس و سایر صنایع نفت و گاز در منطقه خواست تا از ظرفیت خود در اجرای کمربند سبز در شهرهای استان، توسعه جنگلهای حرا، ایجاد جنگلهای دست کاشت، فضای سبز و توانمند سازی جوامع محلی استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به سفر رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تخریب مراتع استان از سوی صنایع نفت وگاز به یک دغدغه ملی تبدیل شده و در این نشست مهم نیز مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: پیشنهاد می شود بخشی ازعوارض آلایندگی که وزارت نفت به محیط پیرامون خود می پردازد صرف احیای مراتع و طرح های منابع طبیعی در استان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر