شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با دانش کنونی نزدیک به ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل ‌پیشگیری است...
کد خبر: ۳۱۰۳۹
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با دانش کنونی نزدیک به ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل ‌پیشگیری است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر ابراهیم عصفوری در سومین همایش پیشگیری از سرطان، که با عنوان قصه‌نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان در بوشهر برگزار شد، سرطان روده بزرگ و پستان را از سرطان‌هایی عنوان کرد که امکان پیشگیری از آنها وجود دارد.

وی به خانم‌های 40 سال به بالا توصیه کرد با انجام ماموگرافی هر یک سال یا دوسال یک بار، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

دکترعصفوری همچنین از افراد مختلف خواست با انجام به موقع آندوسکوپی و کولونوسکوپی از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری کنند.

فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سرطان خون و روده بزرگ را از سرطان‌های شایع در استان عنوان کرد و گفت: مصرف فراوان سیگار و قلیان باعث شده سرطان مثانه هم یکی از انواع سرطان باشد که در استان بوشهر زیاد دیده می‌شود.

دکتر عصفوری تصریح کرد: در استان بوشهر با سونامی سرطان رو به رو نیستیم و وضعیت استان ما مانند سایر استان‌هاست.

همایش قصه‌نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان، عوامل زمینه‌ساز و راه‌های درمان این بیماری در مجتمع ۹ دی بوشهر برگزار شد.

در این همایش از نفرات اول تا سوم بخش قصه‌نویسی و همچنین نفر برتر بخش تصویرسازی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر