پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی بر مواضع ایران برای دفاع از خود تاکید کرد و گفت:‌ ایران به تهدیدات وقعی نمی‌نهد چون ما به مردم خود برای امنیت کشور اتکا داریم...
کد خبر: ۳۱۲۰۸
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی بر مواضع ایران برای دفاع از خود تاکید کرد و گفت:‌ ایران به تهدیدات وقعی نمی‌نهد چون ما به مردم خود برای امنیت کشور اتکا داریم.

به گزارش فکرشهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:‌ ایران به تهدیدات وقعی نمی‌نهد چون ما به مردم خود برای امنیت کشور اتکا داریم؛ ما هرگز جنگی را آغاز نمی‌کنیم اما تنها می‌توانیم به ابزارهای دفاعی خود تکیه کنیم

وی همچنین در پیامی دیگر نوشت: ما هیچگاه از سلاح های خود علیه دیگری جز در دفاع مشروع استفاده نخواهیم کرد، ببینیم آیا کسانی که (از توانمندی موشکی ما) شکایت می‌کنند، حاضرند همین حرف را تکرار کنند؟

ظریف پیش از این نیز در واکنش به انتقادات علیه آزمایش موشکی جدید در ایران گفته بود که ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

ظریف افزود: امیدواریم موضوع برنامه‌های دفاعی موشکی ما خارج از برنامه و قطعنامه 2231 بهانه‌ای برای بازی‌های سیاسی دولت جدید آمریکا نباشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر