جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۲۳۱
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:۱۲۵۰ میلیارد تومان از بخش‌های مختلف اعتباری به استان بوشهر تخصیص یافت که این میزان سال آینده به ۲۰۰۰ میلیارد تومان هدف گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی روستایی در دیلم با بیان اینکه توسعه زیرساخت روستاها در استان بوشهر در اولویت قرار دارد اظهار داشت: در سه سال گذشته قدمهای موثری برای توسعه زیرساخت روستاها در استان بوشهر در بخش‌های مختلف آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی، ورزشی، عمران روستایی و دیگر بخش‌ها برداشته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های گازرسانی در روستاهای استان بوشهر تسریع یافته است تصریح کرد: توسعه طرح‌های زیرساخت مخابراتی در حال اجرا است که این مهم ضمن افزایش سرعت اینترنت خدمات ارتباطی به ساکنان روستاهای استان بوشهر ارتقاء داده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به معیشت و اشتغال روستائیان استان بوشهر خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم بر اساس فرصت و ظرفیت روستاهای استان بوشهر طرح‌های اشتغالزایی تدوین و اجرایی می‌شود.

سالاری توسعه فضای کسب و کار در روستاهای استان بوشهر را از اولویت مهم دانست و تاکید کرد: رونق اقتصادی در روستاها و توسعه طرح‌های اشتغالزایی از برنامه مهم است که اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به لایحه 1.5 میلیارددلاری  برای اشتغال روستائیان گفت: این لایحه اکنون در مجلس شورای برای تصویب در حال بررسی است که با تصویب آن تحول مهمی در اشتغال روستاهای مختلف از جمله استان بوشهر ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین فرصت های اشتغالزایی در روستاهای استان بوشهر افزود: لازم است در این راستا براساس ظرفیت روستاها طرح‌های اشتغالزایی تدوین تا زمینه تامین تسهیلات کم بهره فراهم شود.

سالاری با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی دانش آموزان از اولویت برنامه استان بوشهر است خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح در سفر به شهرها و روستاها دانش آموزان ممتاز  تشویق می‌شوند.

وی از دهیاران خواست ضمن سرکشی به مدارس روستاها نسبت به تشویق دانش آموزان موفق و ممتاز مناطق خوداقدام کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه شهرستان دیلم دارای اهمیت بالایی است افزود:  با توجه به اهمیت بالای این شهرستان در سه سال گذشته 18 بار به این شهرستان  مسافرت  شده است.

سالاری اولویت شهرستان ساحلی دیلم را تجارت و بازرگانی دریایی دانست و بیان کرد: با توجه به این معیشت بیشتر مردم شهرستان دیلم مرتبط با تجارت و بازرگانی دریایی است ساماندهی ته لنجی نقش مهمی در معیشت مردم این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ته لنجی در دست بررسی است خاطر نشان کرد: نشست های تخصصی گوناگونی به مسئولان ذیربط در مرکز کشور در زمینه ساماندهی ته لنجی شده که در این زمینه پس فردا در کمیسیون اقتصادی هیئت دولت این طرح بررسی می‌شود.

استاندار بوشهر به منطقه ویژه شمال استان بوشهر پرداخت و گفت:طرح جامع این منطقه ویژه برای سرمایه گذاری تدوین شده که با توجه به وجود خط ششم سراسری گاز در این منطقه ویژه زمینه حضور سرمایه گذاران فراهم است.

سالاری تکمیل بزرگراه دیلم به گناوه را در اولویت برنامه دانست و تاکید کرد: با پیگیری انجام شده این بزرگراه بزودی تکمیل و افتتاح می‌شود و تا جاده هندیجان ادامه داده می‌شود.

وی ساخت جاده گره به بخش امام حسن(ع) را مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه زیرساخت منطقه گردشگری حماد نیز در دستور کار قرار دارد که اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود.

استاندار بوشهر از افزایش اعتبارات شهرستان دیلم خبرداد و تصریح کرد: اعتبارات عمرانی شهرستان دیلم از 44 میلیارد ریال سال 92 سال گذشته به 115 میلیارد ریال افزایش یافت و این در حالی است که اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی از 370 میلیون ریال سال 1392 سال گذشته به 21 میلیارد ریال رسید و امسال نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

سالاری از افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر در لایحه بودجه سال 96 خبرداد و  گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده نسبت به اعتبارات امسال 9.5 درصد افزایش یافته که با تغییر بودجه در 2 درصد نقت به 3 درصد اعتبارات سال آینده استان بوشهر افزایش قابل توجهی می یابد.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده 509 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای استان بوشهر مصوب شده خاطرنشان کرد: با تغییر در بودجه پیش بینی می‌شود اعتبارات استان بوشهر به 800 میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر جذب اعتبارات ملی متمرکز افزود: سال گذشته 460 میلیارد تومان اعتبار ملی جذب شد که امسال این میزان افزایش یافته است.

سالاری با اشاره به جذب اعتبار عمرانی در استان بوشهر افزود:1250 میلیارد تومان از بخش‌های مختلف اعتباری به استان بوشهر تخصیص یافت که این میزان سال آینده به 2000 میلیارد تومان هدف گذاری شده است.

وی از اجری طرح آبخیزداری و آبخوانداری در دیلم خبرداد و گفت: طرح‌های تامین آب در قالب سدسازی در استان بوشهر تسریع یافته که برای ساخت سد دشت پلنگ و باغان 370 میلیارد تومان مصوب شده است.

استاندار بوشهر ساخت سد دالکی و خائیز در تنگستان از دیگر طرح‌های تامین آب در استان بوشهر دانست و افزود: سد دره امیری دیلم که اعتباری حدود 30 میلیارد تومان نیاز دارد سال آینده اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر