پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۱۳۰۶
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹

فکرشهر: محققان از ترکیب داده‌های تلفن همراه افراد ناشناس و اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای برای تهیه یک نقشه فقر در جهان با وضوح بالا استفاده کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از زی‌نیوز، محققان از دانشگاه ساوت‌همپتون و بنیاد سوئدی فلومایندرFlowminder)) با ترکیب داده‌های تلفن همراه و داده‌های جغرافیایی از ماهواره، قادر به ترسیم نقشه فقر شدند که در مقایسه با آن دسته از نقشه‌هایی که از منابع سنتی تهیه شده بود، دارای مزایای قابل توجهی است.

از آنجا که اطلاعات موجود بر روی تلفن همراه به طور مداوم به روز رسانی می‌شود، می‌توان آن را به صورت مداوم پیگیری کرد.

با توجه به اینکه این داده‌ها با داده‌های ماهواره‌ای ویژگی‌های مشترک داشته و همگام‌سازی می‌شوند، می‌توانند بینش پویاتری را از فقر و گسترش جغرافیایی آن ارائه کنند.

محققان این پژوهش تصریح کردند، هر بار که کاربر از گوشی هوشمند خود استفاده کند، اطلاعات آن به دکل‌های مخابراتی فرستاده شده و مکان تقریبی فرد مشخص می‌شود.

این اطلاعات شامل سطح استفاده از داده‌های تلفن همراه، تعداد متون فرستاده شده، زمان تماس‌ها و مدت زمان آنها است.

 این اطلاعات نشان دهنده میزان سفرهای افراد و همچنین نوع گوشی هوشمندی است که از آن استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، میزان مصرف ماهانه از گوشی هوشمند نشان دهنده وضعیت اقتصادی فرد بوده و این اطلاعات می‌تواند بیانگر شرایط زندگی در مناطق روستایی باشد.

به عنوان مثال در برخی مناطق افراد حتی توانایی خریداری گوشی هوشمند را نداشته که محققان از این طریق می‌توانند افراد کم درآمد در مناطق روستایی و افراد مرفه‌تر در شهرها را تشخیص دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر