جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
رئیس جمهور:
فکرشهر: روحانی افزود: اگر سلاح ما صد برابر باشد اما خدای ناکرده در بین مردم، اقوام و مذاهب شکاف باشد؛ اعتمادها از بین برود، امنیت تامین نمی شود. مگر در امریکا و اروپا این همه ابزار امنیتی وجود ندارد؟ ‌مگر...
کد خبر: ۳۱۴۳۴
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۱

فکرشهر: رئیس جمهوری سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و گفت: بعضی ها برای این که از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند، این خیانت به کشور و نظام است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که در تالار بزرگ کشور برگزار شد، افزود: گناه بزرگی است کسانی که در کلام و سخن خود بذر کینه می افشانند. رقابت مشکلی ندارد اما نزاع، اختلاف و شکاف بین قومیت ها، ادیان و مذاهب بزرگترین گناه است.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه است. در بخش سیاسی و مجموعه قدرت سیاسی، اتکای ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد است.

وی با بیان این که امنیت مساله بسیار مهمی است، اضافه کرد: امنیت پایه اصلی برای هر دولتی است. شما می دانید که برخی از تلاش ها در جامعه فرامادی است، ‌برخی از تلاش ها همچون امنیت، آب،غذا و سلامت مرحله اول است. این ها که باشد، بحث نشاط سیاسی، مشارکت و حضور در انتخابات هم مطرح می شود.

رئیس جمهوری با اشاره به این که خداوند نعمت امنیت را بر ما ارزانی داشته است، ‌گفت: از همه نیرووهای مسلح، امنیتی و مرزبانی تشکر می کنم که کارهای بزرگی انجام داده اند اما اساس آن به وحدت، انسجام و سرمایه اجتماعی برمی گردد.

روحانی افزود: اگر سلاح ما صد برابر باشد اما خدای ناکرده در بین مردم، اقوام و مذاهب شکاف باشد؛ اعتمادها از بین برود، امنیت تامین نمی شود. مگر در امریکا و اروپا این همه ابزار امنیتی وجود ندارد؟ ‌مگر توانستند امنیت خود را حفظ کنند؟ در منطقه که برخی کشورها دچار مشکل هستند، اسلحه ندارند؟ وقتی که اختلاف شروع شود، کینه توزی و تنازع آغاز می شود. 

وی تاکید کرد: ما با هم برادریم، ما همه کشتی نشینان یک کشتی هستیم، همه عضو یک جامعه و خانواده هستیم؛ چرا دین و مذهب بین ما اختلاف درست کند؟ همه مطیع خداییم.

در ادامه گزیده سخنان رئیس جمهور می آید:

 یکی از مسوولیت های بزرگ همگانی، مساله حفظ محیط زیست است

پایه اصلی برای هر حرکتی، مساله مهم امنیت است

وقتی انسجام و وحدت از بین می رود، اختلافات ، کینه توزی ها و شکاف ها ایجاد می شود

آنانی که با کلام و قلم خود بذر کینه می افشانند، مرتکب گناهی بزرگ می شوند

 ایجاد نزاع، اختلاف و انشقاق  بین قومیت ها ، زبان ها و ادیان ، بزرگترین گناه است

رقابت سالم بسیار خوب است ؛ بدون رقابت نمی توان زندگی کرد 

بعضی ها برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند و این خیانت به کشور و نظام است

اقتصاد مقاومتی امروز یک ضرورت است

دولت به قول هایی که به مردم داده است ، عمل کرده است

رشد اقتصادی کشور بالای 6 درصد است 

ناوگان هوایی ایران باید قدرتمند شود

هنر دیپلماسی این است که پیچ های سخت را به راحتی باز کند؛ بعضی وقت ها باید مشت هم گره کرد و شعار هم داد اما برخی ها فکر می کنند فقط باید مشت گره کرد و داد زد
 
باید مردم را با تلاش و کار بیشتر و آبادانی کشور به رای دهی تشویق کنیم   

از همه مسوولان می خواهم که حقوق شهروندی را پایه اصلی اعمال ، رفتار و تعامل خود با مردم قرار دهند

دولت زمانی می تواند عدالت را اجرا کند که اول مخالف خود را به رسمیت بشناسد

پریروز در اهواز گفتم مشکلاتی که طی چهل پنجاه سال گذشته بوجود آمده ظرف یکی دو سال حل نخواهد شد. وقتی ما به طبیعت ظلم می‌کنیم، زمین را آلوده کرده، حق‌آبه تالاب‌ها را نمی‌دهیم و از سوی دیگر همسایگان ما هم در این مسیر با ما همکاری نمی‌کنند، نتیجه‌اش قهر طبیعت است. ظلم ما باعث قهر طبیعت شده است.

برخی فکر می کردند منقلی در کنار دستشان است و قطعنامه را داخل آن می اندازیم و آتش می گیرد و تمام می شود اما قطعنامه باید توسط خود شورا لغو می شد که ما این کار را کردیم.

هیچ کس حق ندارد از رسانه ملی و روزنامه‌ای که از پول بیت‌المال است برای فرد یا جناح خاصی تبلیغ کند؛ این ممنوع است‌.

 اینکه هواپیما بخریم اما پولی از بودجه پرداخت نکنیم و شرکت دیگری این پول را پرداخت کند و هواپیما اجاره به شرط تملیک باشد که با اقساط پول آن را پرداخت کنیم کار پیچیده و سختی بود تا این مسیر طی شود. اولین هواپیمای نو وارد کشور شد، چند فروند دیگر نیز به زودی وارد کشور می‌شود. در بعضی از نوشته‌ها نمی‌دانم چه ذهنیتی دارند که بعضی‌ها از نو بدشان می‌آید، ما سالی 4 میلیارد دلار از حقوق این مردم در جیب شرکت‌های خارجی و عمدتاً ‌هم شرکت‌های هواپیمایی دور و بر خودمان می‌ریزیم، آیا این کار خوبی است؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر