چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۵۶۵
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشستستان گفت: مانور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پرندگان در۳ فاز واکسیناسیون، خونگیری و معدوم سازی شهرستان دشتستان انجام شد.

آنفولوآنزای پرندگان آنفولوآنزای مرغی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش فکرشهر از مهر، فیصل ضرغامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مانور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۳ فاز واکسیناسیون، خونگیری و معدوم سازی با حضور بیش از ۵۰ نفر از پرسنل و اکیپ های عملیاتی در روستای گندم زیر شهرستان دشتستان انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشستستان با اشاره به خطرناک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های خطرناک پرندگان محسوب می‌شود که دارای درصد بالای تلفات است و تهدیدی جدی برای طیور صنعتی است و همچنین می‌تواند در طیور بومی نیز ذخایر ژنتیکی و همچنین اقتصاد روستایی را تحت تاثیر و با خطر روبرو کند.

ضرغامی اذعان داشت: از زمان وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور با رعایت مسائل قرنطینه‌ای – بهداشتی، ضد عفونی خودروهای کشتارگاه‌های طیور و همچینین کنترل تردد خودروهای بین استانی از طریق مجوزها و گواهی‌های  بهداشتی صادر شده در دستور کار قرار داشته است.

وی تاکید کرد: هم اکنون با اجرای مانور در حال آماده‌سازی اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی هستیم تا در صورت وقوع بیماری با آمادگی کامل در کنترل و مقابله با آن وارد عمل شویم.

ضرغامی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است و امیدورایم با رعایت موارد قرنطینه‌ای و امنیت زیستی شرایط فعلی را حفظ و با خطر وقوع بیماری مواجه نشویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر