پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۹۲۱
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح ها و پروژه های مختلف حاصل از مصوبات سفر استانی کاروان تدبیر و امید به این استان در دیماه 93 باعث ارتقای شاخص ها شده طوریکه توسعه امید بخشی را برای این استان رقم زده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی سالاری افزود: بدلیل شبه جزیره ای بودن بوشهر برای آمد و شد به این بندر تنها یک جاده ارتباطی وجود دارد که از نظر پدافند غیرعامل مشکل آفرین است در همین راستا احداث راه خروجی دوم بوشهر یکی از مهمترین مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان قلمداد می شود.

وی یادآورشد:این پروژه هم اینک با45درصد پیشرفت فیزیکی فعال است و تاکنون 210میلیارد ریال از نقدینگی سهم سال 94 این پروژه پرداخت شده است و از محل تبصره 36 قانون بودجه سال 95 نیز مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد:طرح فاضلاب بوشهر زخم کهنه بر پیکر این شهر است که از آغاز اجرای این طرح سالیان زیادی می گذرد اما بدلیل ناتمامی مشکل آفرین شده است.

وی گفت:درهمین راستا دولت تدبیر و امید برای برون رفت از وضعیت موجود با ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بوشهر موافقت کرد و هم اینک این مصوبه دارای 72 درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون 117 میلیارد ریال پرداخت شده است و از محل تبصره 36 قانون بودجه سالجاری نیز مبلغ 400 میلیارد ریال برای این طرح منظور شده است.

استاندار بوشهر افزود:همه جانبه نگری دولت به نیازمندی های جامعه باعث شده تا دولت در سفر استانی خود به مطالبه دیرینه ورزشکاران بوشهری نیز پاسخ مثبت دهد و تکمیل استادیوم ورزشی 15هزار نفری بوشهر که میراث دولت های نهم و دهم است را در قالب مصوبه ای ارمغان این سفر قلمداد کند.

سالاری ادامه داد: این پروژه دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است و از محل مصوبات سفر با احتساب کمک استانی مبلغ 208 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است.

وی گفت:باتوجه به بار ترافیکی و حادثه خیز بودن جاده بوشهر به خوزستان دولت برای پاسخ به دغدغه مردم بهسازی راه اصلی بوشهر- گناوه- دیلم – هندیجان را در قالب مصوبه سفر مصوب کرد.

استاندار بوشهراضافه کرد:این پروژه هم اینک دارای 67درصد پیشرفت فیزیکی است و مقرر گردیده از محل اعتبارات بودجه عمومی مندرج درپیوست یک و اعتبارات اوراق مشارکت سال 95 نسبت به پوشش کامل تعهدات سفر اقدام لازم به عمل آید.

وی گفت:تاکنون 340 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر به این پروژه اختصاص یافته است وتزریق منابع جدید نیز در دست پیگیری است.

سالاری اظهارداشت: اجرای بزرگراه برازجان- کنارتخته- قائمیه- بابا میدان بعنوان راه ارتباطی استان های بوشهر- فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز از مصوبات سفر دیماه رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر است.

وی افزود: این بزرگراه هم اینک دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است و 35میلیارد ریال تاکنون به این پروژه اختصاص یافته و مبلغ 357میلیارد ریال نیز از محل تبصره 36 قانون بودجه ابلاغ اعتبار شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد:بهسازی راه اصلی بندر خمیر- بندرلنگه- عسلویه بعنوان جاده ارتباطی استان های بوشهر و هرمزگان نیز از دیگر مصوبات سفر است که دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون 1800 میلیارد ریال نقدینگی تامین شده است و تزریق منابع جدید نیز در حال پیگیری است.

سالاری گفت:توسعه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس دیگر مصوبه سفر استانی هیات دولت است که دارای 56 درصد پیشرفت فیزیکی است و با احتساب مبلغ سال 94 حدود 125میلیارد ریال از محل تبصره 36و پیوست یک قانون بودجه جهت عملیاتی کردن پروژه ابلاغ شده است.

وی افزود:دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برازجان یکی دیگر از مصوبات سفر استانی است که هم اینک دارای 89 درصد پیشرفت فیزیکی است.

استاندار بوشهر اضافه کرد:با توجه به اعتبار 55میلیارد ریالی سالجاری پروژه مورد نظر تا پایان سال مالی 95 به بهره برداری می رسد و با احتساب اعتبارات سالجاری مجموعا مبلغ 77.5میلیارد ریال در قالب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص یافته است.

سالاری تصریح کرد:احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه خلیج فارس دیگر مصوبه سفر است که در سال 1394افتتاح شده است.

وی افزود:اعتبار اجرای این پروژه 15میلیارد ریال بوده که تاکنون 7.5میلیارد ریال پرداخت شده است و مابقی مطالبات پیمان نیز از محل تبصره 36قانون بودجه سال 95 تاسیس و درحال ابلاغ است.

استاندار بوشهر گفت:پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز دیگر مصوبه سفر است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتبار ابلاغی سالجاری از محل پیوست یک و تبصره 36 قانون بودجه سال 95 تمام تعهدات سفر عملیاتی می شود.با احتساب نقدینگی منظور شده از محل تبصره 36 قانون بودجه در مجموع تاکنون 112.5میلیارد ریال به این پروژه تزریق شده است.

وی یادآورشد: در راستای توسعه پایدار استان بوشهر احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان عسلویه بعنوان پایتخت انرژی کشور نیز در سفر استانی هیات دولت مصوب شد که تاکنون 30 درصد دارای پیشرفت فیزیکی است درسال گذشته 24میلیارد ریال نقدینگی

به پروژه تخصیص یافته است و درسالجاری نیز 100 میلیارد ریال از محل تبصره 36 و پیوست یک قانون بودجه جهت عملیاتی کردن این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: احداث بنادر لاور و ریگ دیگر رهاورد سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر است که برای این پروژه مبلغ 90 میلیارد ریال به ترتیب 50 میلیارد ریال برای اسکله لاور و 40 میلیارد ریال برای اسکله بندر ریگ اعتبار تخصیص یافته است ابلاغ اعتبار درحال انجام است.

وی گفت:باتوجه به نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی و پتانسیل ساحلی بودن استان بوشهر در سفر استانی رئیس جمهوری احداث چند دهکده گردشگری مصوب شد که فاز نخست دهکده گردشگری بوشهر اجرا و افتتاح شده است.

سالاری ادامه داد: اعتبار مورد درخواست در این سفر برای این طرح 200 میلیارد ریال بوده است که در سال 95 مبلغ 100 میلیارد ریال نقدینگی از محل تبصره 36 قانون بودجه 95 به این طرح اختصاص یافته است. صد میلیارد ریال دیگر نیز در حال ابلاغ است.

وی بااشاره به اینکه احداث سد خائیز تنگستان دیگر مصوبه سفر دیماه 93هیات دولت به استان بوشهر است گفت: برای این پروژه مبلغ 300 میلیارد ریال از محل تبصره 36 قانون بودجه سال 95 تخصیص یافته است.
استاندار بوشهر افزود:    اجرای طرح آبخیزداری مناطق مطالعه شده جم، ریز و باغان دیگر مصوبه دولت در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که براساس آن در سال 1394، پروژه با ابلاغ 50 میلیارد ریال شروع و 43.8میلیارد ریال تخصیص داشته است و

برای سال 95، مبلغ 250 میلیارد ریال ابلاغ گردیده که تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

وی یادآورشد:باتوجه به خشکسالی و کاهش منابع آب شرب در استان بوشهر یکی از مطالبات مردم بخش های جنوبی به خصوص در شهرستان جم تامین آب مورد نیاز است که هم اینک طرح آبرسانی به شهرستان جم 65درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 150 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد:بزرگراه بوشهر- دیر یکی دیگر از مصوبات سفر است که به صورت مشترک بین وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی باید اجرا شود . این پروژه 36.5درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون مبلغ 80 میلیارد ریال توسط وزارت نفت پرداخت شده است.

وی گفت: احداث جاده گوره (گناوه – گچساران) برای کاهش تصادف و ارتقای ایمنی آمد و شد نیز دیگر مصوبه سفر است که پیشرفت فیزیکی این پروژه 10 درصد است. مطالعات محور گوره – گچساران اتمام و با انجام فرآیند مناقصه ،پیمانکاران ذیصلاح انتخاب شده اند. تاکنون هیچگونه پرداختی صورت نگرفته است.

استاندار بوشهر گفت: افزایش نرخ اقتصادی این استان از 35.1درصد به 36.3درصد، افزایش نرخ اشتغال از 88.4به 90.3، کاهش نرخ بیکاری از 11.6به 9.7درصد ، کاهش نرخ تورم از 33.4به 11.1درصد از شاخصهای موفق عملکرد عمومی اقتصادی دولت تدبیر و امید در استان بوشهر است که از میانگین کشوری نیز وضعیت بهتری دارد.

وی تصریح کرد: از مهمترین عملکرد دولت رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در راستای ایجاد فرصتهای شغلی جدید و کمک به تولید بوده است که در همین راستا پی گیری مشکلات بیش از 200 واحد تولیدی طی برگزاری جلسه های ستادتسهیل و رفع موانع تولید و پرداخت مبلغ 120میلیارد تومان جهت احیا و افزایش ظرفیت تولید در این استان انجام شده است.

سالاری افزود: همچنین احیای تعداد 25 واحد تولیدی راکد که بارزترین آن شرکت صنعتی دریایی صدراست که طی مدت شش ماه دو هزار و 500نفر نیروی کار جدید به کارگیری شده است و افزایش ظرفیت تولید تعداد 305واحد نیمه فعال تولیدی در بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی با حجم سرمایه گذاری 166میلیارد تومان و اشتغال حداقل 700 نفر از دیگر موفقیت های دولت در استان بوشهر به شمار می رود.

وی یادآورشد:به منظور رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی در بخشهای صنعتی، کشاورزی طی سالجاری، پرداخت تسهیلات رونق تولید با روان سازی شرایط و ثبت نام افراد در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر 254واحد تولیدی حائز شرایط بودند.

سالاری گفت: تاکنون به 109واحد تولیدی تسهیلات به مبلغ 700 میلیارد ریال پرداخت شده است علاوه بر آن از طریق منابع داخلی بانکها نیز به 149 واحد تولیدی دیگر به مبلغ 680 میلیارد ریال در قالب پرداختهای مستقیم پرداخت شده است که جمعا یکهزار و 380میلیارد ریال برای راه اندازی و کمک به تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در راستای هدایت موثرتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان بوشهر تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری با رویکرد شناسایی فرصتها و قابلیتهای بخش سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است و با تدوین کتاب جامع سرمایه گذاری استان در اوایل سال آینده سرمایه گذاری به صورت دقیق تر و با هدف مندی بالاتری پی گیری می شود.

سالاری با اشاره به پرداخت 106میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خرد و خانگی طی پارسال و امسال گفت: برای حمایت از بخش کشاورزی پارسال 120میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در اختیار متقاضیان قرار گرفت و امسال نیز تاکنون معادل 970میلیارد ریال تشکیل پرونده انجام شده که امید می رود با پرداخت تسهیلات یاد شده رونق بیشتری در این بخش فراهم شود.

وی افزود: برای حمایت از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد نیز پارسال 280 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال نیز 176میلیارد ریال به استان ابلاغ شده که تاکنون حدود 30 درصد آن پرداخت و مابقی در حال تشکیل پرونده و فرایند اجرایی کار در بانک های عامل قرار دارد.

سالاری گفت: فعالسازی طرح پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر بعنوان بزرگترین طرح متانول در جهان با تولید 7 هزار تن در روز (تولید سالانه 2.6میلیون تن) و اشتغالزایی 174نفر به صورت مستقیم و بیش از یکهزار نفر با سرمایه گذاری 3919میلیارد ریال و 326میلیون یورو از دیگر توفیق های بخش اقتصادی دولت است که در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی یادآور شد: همچنین طرح تولید سیمان موند در شهرستان دشتی نیز با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و 500میلیارد ریال و حجم تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری و اشتغال 386نفر پیش بینی می شود فروردین 96 به بهره برداری می رسد.

استاندار بوشهر گفت: در راستای جذب گردشگری نیز هتل دریایی واقع در دهکده دریایی امید در ورودی شهر بوشهر با پیش بینی 50 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی تصریح کرد: برای جلب مشارکت آحاد مختلف جامعه طرح ابتکاری امید روستای در استان بوشهر انجام شده است که در این راستا 136زمین چمن مصنوعی با اعتبار 224000میلیون ریال و 250 بوستان، زمین والیبال و سینمای رو باز دردست احداث است که تاکنون از این شمار 110 مجموعه با برآورد اعتباری 161000میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: برنامه جامع سلامت دهان و دندان در قالب 10 کلینیک سیار و 12کیلینک ثابت به نیازمندان خدمات ارائه می کنند.

استاندار بوشهر درخصوص برنامه قلب سالم نیزافزود: این برنامه از سال 1394 در استان برای افراد 30 سال به بالا ساکن مناطق شهری اجرا و در هر یک از شهرستانهای تابعه استان یک مرکز بهداشتی درمانی مجری این برنامه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر