سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۰۳۵
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

فکرشهر: معاون دریایی و بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر از اسفند سال گذشته عمق این کانال سه متر افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد شکیبی نسب افزود: در 9 سال گذشته که عملیات لایروبی درکانال بندر بوشهر انجام نشده بود عمق آن از 11 متر به 8.20 متر کاهش یافته بود.

وی بیان کرد: ظرفیت کشتی های تردد کننده درکانال دسترسی به تندر بوشهر 30 هزار تن بود که با کاهش عمق کانال دسترسی به بندر، کشتی ها قادر به استفاده از ظرفیت بارگیری خود نبودند.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه عملیات لابروبی کانال دسترسی به بندر بوشهر سال آینده به اتمام می رسد گفت: در سال جدید نیز یک شرکت لایروب دیگر فعالیت خود را در این آغاز می کند که این امر باعث تسریع روند لایروبی خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی شده با استقرار دائم یک شرکت لایروب در بندر بوشهر در مواقع مورد نیاز بتوانیم نسبت به لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر اقدام کنیم.

شکیبی نسب ادامه داد: در زیرساخت های جزیره نگین بندر بوشهر باید ظرفیت پهلوگیری کشتی های مسافربری تا سفت 50 هزار تن را داشته باشد که این مهم نیز برای سال آتی در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر