سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۳۲۲۲۷
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود در تعطیلات نوروزی امسال خودروهای ورودی به این استان 10 درصد و تردد خودروها درجاده های مختلف در مقایسه با نوروز سال گذشته 18 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید رضا علم  افزود: همچنین براساس این آمار تردد در بیشتر شهرهای استان بوشهر در محورهای مختلف شمالی و جنوبی انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تردد در محورهای شمال به جنوب استان بوشهر در تعطیلات نوروزی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا 14 فروردین راههای ارتباطی خوزستان - دیلم 19 و فیروزآباد - جم 16 درصد افزایش بار ترافیک و جاده ورودی کنارتخته - دالکی نیز از لحاظ ترافیکی 11- درصد را نشان می دهد. 

علم، با اشاره به افزایش تردد در محور عسلویه - کنگان به میزان 19 درصد گفت: محور خروجی دالکی - کنارتخته نیز در تعطیلات نوروزی امسال 27 درصد افزایش داشته است.

وی بدون اشاره به شمار تصادف ها و تلفات جاده ای استان بوشهر در تعطیلات نوروزی اضافه کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، همکاری با پلیس و نیروهای راهداری و نصب بیش از 51 دوربین کنترل سرعت در کاهش تلفات جاده ای استان موثر بوده است.

علم اظهار کرد: در استان بوشهر 12 مجتمع خدمات رفاهی و پنج رادارخانه در محورهای مختلف استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند.

وی در باره ناوگان اتوبوس رانی برای انجام سفرهای برون استانی گفت: در تعطیلات نوروزی سه هزار و 644 دستگاه اتوبوس و مینی بوس کار جابه جایی 86هزار و 211 مسافر را انجام دادند.

علم یادآور شد: از این شمار سه هزار و 287 دستگاه اتوبوس کار جابه جایی 71هزار و 128 مسافر در سفرهای برون استانی، 342دستگاه اتوبوس و 15 مینی بوس نیز کار جابه جایی 15هزار و 83 زائر راهیان نور را انجام دادند.

وی بیان کرد: پنج خودرو، پنج جرثقیل، 17 گشت ثابت و 27 گشت سیار راهداری در کنار نیروهای پلیس راه در تعطیلات نوروزی در جاده های استان حضور داشتند.

استان بوشهر دارای چهار هزار و 391 کیلومتر راه شامل 628کیلومتر بزرگراه، 608کیلومتر راه اصلی، 848کیلومتر راه فرعی و دو هزار و 247کیلومتر راه روستایی است و از جمله استانهای پیش رو در زمینه نصب دوربین کنترل سرعت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر