پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پیش بینی هواشناسی بوشهر:
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش جریانات گرم و مرطوب در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد...
کد خبر: ۳۲۲۴۶
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش جریانات گرم و مرطوب در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان می‌دهد که در نتیجه افزایش ابر و وزش جریانات گرم و نسبتا مرطوب جنوبی، روند تدریجی افزایش دمای هوا از روز پنج‌شنبه در سطح استان آغاز و تا پایان هفته آینده ادامه یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت دمای هوا به طور میانگین در نقاط مختلف استان ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد. شدت گرمای در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به مهر گفت: بر این اساس توصیه می‌شود تدابیر لازم به منظور مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

وی بیان کرد: در نتیجه تداوم وزش جریانات شمالی طی امروز، دریا به‌ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود. طی این مدت در برخی نقاط احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: از فردا با فروکش کردن موقت جریانات و تغییر تدریجی به جنوبی، از تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده جهت باد در استان شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی استان گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و از امشب با سرعت ۱۲ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر