سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۵۸۷
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی دیر استان بوشهر گفت: در این شهرستان 850 معلول شناسایی شده و از حمایت بهزیستی برخوردار هستند.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد کرمی افزود: این اداره در حوزه های مختلف با توجه به نوع معلولیت اعم از نابینایی، ناشنوایی، جسمی حرکتی، عقب مانده ذهنی، اعصاب و روان خدمات را بر عهده دارد.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان اضافه کرد: ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه های حق پرستاری ضایعه نخاعی، تعمیر و مناسب سازی مسکن معلولان و محیط شهری بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می کند.

رئیس اداره بهزیستی دیر بیان کرد: در شرایط کنونی میزان پولی که معلولان بهزیستی با توجه به تعداد خانوارشان دریافت می‌کنند، بسیار اندک است و گاهی از طریق معرفی به موسسه های خیریه و کمک های موردی جبران می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات معلولان بهزیستی رعایت نشدن بکارگیری 3 درصد از نیروهای شرکتی و موسسه های دولتی از بین معلولان است که بدرستی اجرایی نمی شود.

کرمی گفت: یکی دیگر از مشکلات معلولان نداشتن مسکن مناسب است که با توجه به قیمت گران مسکن و ضعف توانایی مالی معلولان و ناچیز بودن کمک های بلاعوض این مشکل حادتر است.

وی در ارتباط با پوشش خانوارهای چند قلو از خدمات بهزیستی افزود: همچنین 34خانوار 2 قلو و یک خانوار 1 قلو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان دیر است که سال گذشته بیش از 250 میلیون ریال کمک نقدی به آنان پرداخت شده است.

کرمی گفت: همچنین حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی و حمایت‌های تغذیه‌ای بخشی از خدماتی است که اداره بهزیستی به خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند، ارائه می کند.
   
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر