جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر: قابل توجه مسوولین اداره برق برازجان ؛
فکرشهر -الهام راسخی: خودش تک و تنها وسط کوچه ایستاده است. بازمانده آخرین نسل از تیر برق هایی که در گذشته به واسطه ی این که جنس شان از چوب بود، چوب برق خوانده می شدند...\r\n
کد خبر: ۳۲۶۱۶
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹

فکرشهر -الهام راسخی: خودش تک و تنها وسط کوچه ایستاده است. بازمانده آخرین نسل از تیر برق هایی که در گذشته به واسطه ی این که جنس شان از چوب بود، چوب برق خوانده می شدند. 

حالا وسط این کوچه ی  تنگِ خاکی  چه می کند؟ شاید اداره برق منتظر است تا میراث فرهنگی نسبت به بردن آن اقدام کند! شاید هم منتظرند تا حادثه ی تلخی رخ دهد و جان و مال عده ای به مخاطره بیافتد تا آن وقت بین شهرداری و اداره برق جنگ راه بیفتد و تقصیر را گردن همدیگر بیندازند. مثل تمام حوادثِ تلخی که هر روز در گوشه و کنار اتفاق می افتد و مسئولین، خیلی ساده از پذیرش مسئولیت آن شانه خالی می کنند.


 
به گزارش فکرشهر، اهالی کوی سید عبدالکریم در خیابان شریعتی برازجان طی تماس هایی از فکرشهر خواستند تا به این وضعیت رسیدگی کند. آنچه که از صحبت های اهالی، کسبه و مشاهده وضعیت میدانی کوچه مشخص است، بودن تیر برقی در وسط کوچه است. به دلیل مکان نامناسب و قرار گرفتن آن در وسط کوچه و محل عبور و مرور تا به حال چندین ماشین با آن برخورد کرده و تیر برق با آن چوب های فرسوده را به طرز اسفباری کج و به وضعیت خطرناکی درآورده است به طوری که هر لحظه امکان دارد سقوط کند. 

این وضعیت خطرناک تیر برق و بی توجهی مسوولین مربوطه، اهالی را بر آن داشت تا سال گذشته برای برداشتن تیر برق اقدامات جدی انجام دهند و طی دوندگی های زیاد، نامه نگاری ها و استشهاد محلی نزد عبدالحمید کریم آزاد، معاون عمرانی فرماندار بروند. 

 کریم آزاد نامه اهالی را پاراف کرده و اهالی محل آن را به اداره برق بردند. احمد زمانی، رئیس اداره برق، کارشناسی را برای بررسی موضوع می فرستد. طبق نظر کارشناس، برای برداشتن تیر برق مذبور باید چندین تیر برق جا بجا شود و به اهالی قول مساعد می دهد که ظرف چند روز آینده نسبت به جابه جایی و برداشتن تیر برق اقدام کنند.

اهالی در صحبت با فکرشهر اظهار داشتند الان نزدیک به یک سال است که همه منتظرند، کسی برای جابجایی تیر برق نیامده و هنوز از نظر اداره ی برق چند روز نشده است! 

اما داستان تیر برق زمانی به طرز مضحکی، غم انگیز می شود که دو سه ماه پیش، یکی از اهالی که در حال ساخت خانه در همان کوچه مذکور است، برای گرفتن کنتور برق به اداره برق مراجعه می کند.

مسوولین اداره برق وجود تیر برق چوبی را مانع می دانند و می گویند زمانی می توانی کنتور بگیری که تیر برق تعویض شود و برای اینکار باید هزینه خرید چند تیر برق جدید را که جایگزین تیر برق فرسوده می شود را پرداخت کنی و ضمن آن برای تعویض تیر برق از شهرداری نیز اجازه بگیری.

به گفته ی وی با این هزینه های سرسام آوری که برای ساخت خانه روی دوشم سنگینی می کند اداره ی برق هم هزینه ی تعویض تیر برق هایش را می خواهد از من بگیرد. او ادامه می دهد برای اجازه برداشتن تیر برق به شهرداری رفتم آنها هم گفتند زمانی اجازه می دهیم تیر برق برداشته شود که هزینه آسفالت کوچه را خودت پرداخت کنی!

به همین سادگی! انداختن وظیفه به دوش یکدیگر و کش دار کردن ماجرا تا زمانی که خدا می داند کی چوب های فرسوده تیر برق از هم بپاشد و... مثل پلاسکو مثل حادثه قطار سمنان_مشهد و مثل تمام اتفاق های تلخ، سرنخ را که بگیری آخرش میرسی به بی مسوولیتی افرادی که ظاهرا مسوولند و با بروز هر حادثه ای تنها کاری که از دستشان بر می آید توجیه رفتار و انداختن آن به گردن دیگری است و این وسط تنها مردم متضرر می شوند. مردمی که نه دستشان به جایی بند است و نه مسئولیتی دارند.

نظرات بینندگان
هادی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
فقط بلدن پول از مردم بگیرن و اتاق ریس اداره رو‌تزیبن کنن.کسی دلش برای مردم نسخته\r\n
برزگر
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
امان از مسولین بی مسولیت.که بلای جون مردم شدن\r\n
محمدرضا
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
درودبرنگارنده محترم، متأسفانه بی تفاوتی و عدم احساس مسؤلیت بر خی مسؤلین ، آن هم جایی که باجان وسلامت مردم آمیخته است هیچگونه وجاهت عقلانی ومنطقی ندارد. نظیرچنین صحنه هایی که به تصویرکشیده شده درسطح شهرکم نیستند. ازجمله می توان به تیر برق چوبی وسط سه راهی کوچه  مقابل مسجد دلگشاویاتیربرق داخل پیچ تند خیابان شمال فضای سبزشهیدکریم آزادنیزاشاره نمود . گیرم که کسی  جهت اخذپروانه ساختمانی ویاکنتوربرق مراجعه نکرداین تیربرقهابایستی تاوقوع حادثه ای ناگوار درحر یم کوچه ها وخیابانهاباقی بمانند؟\r\n
یاس
|
-
|
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹
اندوه دل نگفتی الا یک از صد هاهزار هزاران...
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر