پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۶۲۸
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به دلیل وزش تندبادهای شمال غربی، خلیج فارس از امروز تا روز شنبه هفته آینده بشدت مواج و متلاطم است.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، نادر شفیع خدایی افزود: با وزش باد بسیار شدید شمالی غربی روزهای سه شنبه و چهارشنبه سواحل مرکزی و جنوبی استان ( از لاور ساحلی تا بندر عسلویه و سواحل غربی هرمزگان) مواج و متلاطم است.

وی بیان کرد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده نیز خلیج فارس ( از بندر دیلم تا بندر عسلویه و همچنین جزایر جنوبی خلیج فارس) بشدت مواج و متلاطم خواهد بود که با این وضعیت دریانوردان باید از تردد غیرضرور پرهیز کنند.

شفیع خدایی یادآور شد: همچنین وزش باد در منطقه و کشور همجوار ( عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد.

وی ادامه داد: براین اساس نسبت به غبارآلود هوا و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در روزهای آینده بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز هشدار داده می شود.

شفیع خدایی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک و در برخی نقاط شمالی استان همراه با افزایش ابر و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 14 تا 36 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.

شفیع خدایی افزود: سرعت وزش باد در مناطق جنوبی استان بوشهر 18 تا 44 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که برای ساعاتی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس در سواحل شمالی استان 30 تا 90 سانتی متر، سواحل مرکزی 60 تا 120 سانتی متر و برای سواحل جنوبی استان 120 تا 240 سانتی متر پیش بینی شده است.

شفیع خدایی یادآور شد: هم اکنون دمای هوا در بوشهر 33 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت آن 28 درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر