پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۶۷۴
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در رسیدگی به وضع حادثه دیدگان ناشی از بالا آمدن آب دریا (سیش) در اسفند ماه سال گذشته در بندر دیر،‌ اولویت با تسریع در پرداخت مناسب خسارت و بازگرداندن مردم به زندگی عادی است.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دیر افزود: یکی از عوامل موثر در کاهش فشار روحی، ناراحتی اسیب دیدگان جبران خسارت آنهااست.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند که با پرداخت خسارت در نظر گرفته شده توسط دولت به زندگی اولیه خود برگردند و به شغل خود ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهارداشت: اکنون 30 روز از زمان تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت آسیب دبدگان این حادثه می گذرد اما هنوز به آنان پرداخت نشده است.

صفایی بوشهری یادآروشد: علاوه براین، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارتها کافی نیست و مسئولان باید اعتبارات لازم و کافی برای این کار مهم در نظر بگیرند تا مردم آسیب نبینند.

وی گفت: مسئولان همیشه خود را خدمتگزار مردم می دانند و با آنان همدل هستند و اگر مردم آسیبی ببینند برای رفع آسیب و حادثه گام های خوبی برمی دارند که جای قدردانی دارد.

صفایی بوشهری در ارتباط با جایگاه شهرستان دیر در توسعه استان بوشهر گفت: شهرستان دیر دارای ظرفیت بسیار بالای تاریخی و آمایشی فوق العاده توسعه است اما وضعیت کنونی آن با شرایط آرمانی فاصله دارد و مسئولان می توانند با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد، این فاصله را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: این شهرستان به دلیل نزدیکی به نفت و گاز استعداد راه اندازی پالایشگاه نفت را دارد و مسئولان استان و شهرستان برای احداث و راه اندازی این ظرفیت تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهارداشت: با توجه به آسیب های وارد شده به این شهرستان در حادثه بالا آمدن آب دریا، استاندار بوشهر با توجه به اعتبارات تقاضایی شهرستان تامین اعتبار کند تا مسئولان شهرستان با دست باز به مردم خدمت و فضای کار بهتر از گذشته شود.

حادثه بالاآمدن آب دریا 29 اسفند ماه سال گذشته در بندر دیر استان بوشهر رخ داد که علاوه بر 2 کشته، پنج ناپدید و 20مصدوم، باعث تخریب و خسارت وارد شدن به تاسیسات ساحلی، پارک ساحلی، وسایل شهر بازی کودکان، خودروهای پارک شده در ساحل، قایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله صیادی این بندر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر