پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۰۵۳
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نهادینه کردن تحصیل به شیوه نخبگانی برای تربیت دانشمندان بزرگ و تولید علم و محصولات دانش بنیان ضروری است.



به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی به مناسبت روز معلم افزود: حوزه علم و فناوری از مهمترین عوامل پیشرفت و تمدن زایی است به طوری که اگر به این مقوله توجه کافی نشود پیشرفت دچار ایستایی می شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط توسعه زیرساخت ها در آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی با تجهیزاتی استاندارد و ایجاد فضایی مناسب برای جذب جوانان به سمت فراگیری تحصیلات عالیه با نگاه تولید علم ضروری است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: با توجه به وسعت کاری مراکز آموزشی، آموزش و پرورش و آموزش عالی به تنهایی امکان استاندارد سازی و توسعه تجهیزات مورد نیاز خود را ندارند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل همه ظرفیت های رسمی و غیررسمی موجود دراستان باید به یاری آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی هدایت شوند.

وی درباره جامعه فرهنگی استان بوشهر گفت: معلمان این استان از بهترین استادان کشور در طول تاریخ هستند و مدرسه سعادت نماد حضور دین در کنار علم است.

صفایی بوشهری بر ضرورت توجه به معلمان بازنشسته و پیشکسوت و قدرشناسی از زحمت های آنان تاکید کرد.

امام جمعه بوشهرافزود: فرهنگ مردم استان بوشهر براساس مبانی دینی، قرآن و عترت است و این فضای اخلاقی محصول تلاش بزرگانی است که یک عمر با دین و دیانت زندگی کردند.

وی یادآور شد: در این ارتباط حفظ و ارتقای فضای فرهنگی، دینی و انقلابی استان ضروری است.

صفایی بوشهری با اشاره به ساماندهی سواحل گفت: با تامین امکانات لازم در سواحل مردم می توانند از این ظرفیت خدادادی در فضایی پر از فرهنگ استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی در بخش دانش آموزی، افزود: امروز طلاق و فضای مجازی از مشکلات مطرح دانش آموزان استان است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: منشا 50 درصد طلاق ها در استان بوشهر مشکلات اقتصادی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای حل مساله طلاق علاوه بر کمک خیران باید تزریق اشتغال در استان شود و به مساله طلاق و پیشگیری از آن باید با نگاه فرهنگی دیده شود.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: دانش آموزان امروز مورد تهاجم جهان استکبار قرار دارند و برای حفظ این سرمایه های اجتماعی باید به آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی کمک کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این نهاد آموزشی برای حفظ دانش آموزان بعنوان سرمایه های اجتماعی از آسیب های مختلف برنامه های متنوعی دارد.

ناصر کرمی افزود: بیشتر آسیب های اجتماعی در بیرون مدارس و عواقب آن دامن گیر آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: ایجاد نهضت فرهنگی برای پیشگیری از آسیب ها از ضرورت هایی است که باید مورد توجه مسئولان و جامعه قرار گیرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر