پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۳۰۶۲
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰

فکرشهر: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی بزرگی است که هرساله برگزار می‌شود و حضور گسترده ناشران خارجی نشان دهنده دیپلماسی فرهنگی قوی دولت و اهمیت دادن به این مساله است که می‌توان آن را یکی از نشانه‌های پسا برجام برشمرد.

ذوالقدر.jpg

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی بزرگی است که هر ساله در ایران برگزار می شود و با توجه به اهمیت و توسعه فرهنگی، امر مهم و قابل توجهی است.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب در این دوره در شرایط بهتری برگزار می شود، گفت: حدود دو هزار و ٨٠٠ ناشر داخلی و خارجی در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و این از نکات مثبت عملکرد دولت است که شاهد حضور ناشران خارجی هستیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت دادن به مقوله دیپلماسی فرهنگی شاهد هستیم که امسال بسیاری از کشورها درخواست حضور و شرکت در نمایشگاه را داشتند و البته مهمان ویژه نمایشگاه نیز کشور ایتالیا بود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: در واقع حضور مهمانان شرکت کننده بویژه مهمانان خارجی علاوه بر نشان از دیپلماسی فرهنگی قوی که همواره دولت بر ثبات و تعامل با سایر کشورها تاکید داشته است مهر ابطال بر سیاست ایران هراسی است که سال‌ها از سوی بدخواهان ایران اسلامی در منطقه و فرا منطقه به مردم جهان القا می شد.

وی اظهار کرد: اکنون با شکسته شدن سیاست و توطئه ایران هراسی دشمنان این مرزو بوم، راه برای صدور پیام انقلاب اسلامی و آرمان های بلند امام خمینی (ره)، رهبری معظم انقلاب، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جهان و جهانیان آماده تر شده است.

ذوالقدر تصریح کرد: تمام دولت ها تمایل دارند تا توسعه فرهنگی در کشورشان به وجود آید و این مساله از طریق تعامل و همکاری همه نهادها بدست می آید، لذا اگر بخواهیم جوانان را با کتاب آشنا کنیم با جداگانه عمل کردن به هدف نمی رسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه بیان کرد: باید مجلس، دولت و تمام نهادها در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی کمک کنند زیرا سرانه کتابخوانی در کشور ما خیلی پایین است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: خوشبختانه در نمایشگاه کتاب امسال امکانات و نیز کتاب های عرضه شده در دسترس قرار دارد و امیدوارم که شاهد استقبال گسترده دانشجویان و جوانان باشیم که این قشر از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

در آغاز به کار سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فاطمه ذوالقدر به عنوان عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی و طیبه سیاوشی نیز به عنوان عضو ناظر مجلس در نهاد کتابخانه های عمومی در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر