شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۰۷۱
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵

فکرشهر: «مردم بر این باورند که توافق هسته‌ای توافقی ساختگی است. تمام چیزی که از توافق به دست آمده سه هواپیما و دیگر هیچ بوده است. مسئله تبادلات بانکی و استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی هیچ کدام حل و فصل نشده است.»

به گزارش فکرشهر، روزنامه کیهان نوشت:‌ «گزارشگر الجزیره پس از سفر به ایران و گفت‌وگو با مردم و فعالان اقتصادی می‌گوید بسیاری از مردم بر این باورند که توافق هسته‌ای ساختگی بوده و هیچ دستاوردی نداشته است. مگان اوتول، گزارشگر الجزیره انگلیسی در گزارشی نوشت: برخی از صاحبان مشاغل در ایران می‌گویند هیچ نفعی از توافق هسته‌ای در کسب و کار خود ندیده‌اند.

«محسن دلیری» یکی از کسبه بازار تهران است که در زمان بازدید از مغازه کوچکش با دو مشتری مواجه می‌شویم اما این مشتریان نیز در نهایت بدون خرید مغازه را ترک می‌کنند. او به الجزیره گفت: به رغم انتظارات از بهبود اوضاع اقتصادی ایران پس از توافق هسته‌ای، بسیاری از مشاغل همچنان با ضرر مواجه هستند.

این مغازه‌دار افزود: هیچ تغییر ملموس و عینی در بازار ایجاد نشده است. شغل من نیز از رکود در اقتصاد بی‌نصیب نبوده است. هیچ نبض مثبتی در بازار وجود ندارد.

این مغازه‌دار ایرانی شاغل در بازار تهران در ادامه به الجزیره گفت: پس از نوروز، کسب و کار بسیار بد شده است. بیشتر مغازه‌داران مغازه‌های خود را باز نکرده‌اند و حتی پرسنل خود را نیز از کار معلق کرده‌اند.

مردم بر این باورند که توافق هسته‌ای توافقی ساختگی است. تمام چیزی که از توافق به دست آمده سه هواپیما و دیگر هیچ بوده است. مسئله تبادلات بانکی و استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی هیچ کدام حل و فصل نشده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران از حصول توافق هسته‌ای به عنوان نقطه عطفی برای اقتصاد ایران یاد کرده است. وی پیشتر گفته بود؛ توافق هسته‌ای فرصتی است که ما باید برای توسعه کشور از آن استفاده کنیم و در مسیر بهبود سطح رفاه کشور گام برداریم.

با توجه به این که نرخ بیکاری در ایران در سال گذشته به فراتر از ۱۲ درصد رسید، بسیاری از ایرانی‌ها احساس می‌کنند که نفعی از حصول توافق هسته‌ای نبرده‌اند.

«آرین طباطبایی» یک تحلیلگر مسائل ایران و استاد مهمان در دانشگاه جورج تاون واشنگتن گفت: در بحبوحه این رکود اقتصادی، اقتصاد مهمترین مسئله در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به شمار می‌رود. بسیاری از ایرانی‌ها تاثیر لغو تحریم‌ها را در زندگی عادی‌شان مشاهده نکرده‌اند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر