چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۰۲
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: صفایی بوشهری با تاکید بر جهاد در عرصه اقتصاد گفت: در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال باید جهاد انقلابی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه بوشهر، با اشاره به حمایت از تولیدات داخلی بر توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد چراکه این مهم نجات بخش اقتصاد بیمار و  مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تاکید بر خرید محصولات ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی افزود: خرید محصولات خارجی نه تنها سبب بروز بیکاری در جامعه می‌شود بلکه درآمد و ثروت در جامعه کاهش و تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در هیچ زمینه‌ای نباید کفار بر مومنان تسلط یابند تاکید کرد: حمایت از تولید محصولات در بخش‌های غذایی، دارویی، صنعتی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا زمینه رونق اقتصادی در کشور و عدم وابستگی به دیگر کشورها  ایجاد شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار بگیرد خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهای خارجی به سبب عادت تاریخی، عدم تبلیغ کالاهای ایرانی، کمبودهای اقتصادی، عدم کیفیت کالاهای داخلی و توهم در استفاده از محصولات خارجی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بصیرت سیاسی و اقتصادی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بصیرت سیاسی و اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت بحران اقتصادی از جمله قاچاق کالا که ضربه مهلکی به جامعه وارد می‌کند ایجاد می‌شود.

امام جمعه بوشهر،  با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان، نخبگان و تعاونی‌های دانش‌بنیان گفت: متاسفانه از تولیدکنندگان و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت لازم نمی‌شود و این مهم بروز مشکلات در حوزه اقتصاد و اشتغال ایجاد کرده است.

صفایی بوشهری بر جهاد حمایت از کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: باید جهاد حمایت از کار و کالاهای داخلی در جامعه آغاز و نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اقتدار اقتصادی و رونق اقتصادی در جامعه افزود: مسئولان باید به جوانان، شرکت‌‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های کارآفرین اعتماد و مسئولان صنایع در خرید محصولات از آنها حمایت کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند تصریح کرد: برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل باید به قشرکارگر اهمیت داده و تولید داخلی و ملی حمایت شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه کارگران دست پرقدرت در حرکت اقتصادی جامعه هستند تاکید کرد: باید به قشر کارگر در همه عرصه‌های معیشتی و رفاهی توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران افزود: بسیاری از کارفرمایان حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کنند که لازم است بر پرداخت حقوق این قشر مهم جامعه که نقش تاثیرگذاری در صنعت و تولید و ارائه خدمات در جامعه دارد توجه شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ایجاد امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: صاحبان کار باید معیشت و زندگی کارگران را مورد توجه قرار دهند و در این راستا در صورت بروز مشکل در زندگی کارگران، مسئولان وظیفه پاسخگویی دارند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بیکاری در استان بوشهر با توجه به وجود مراکز صنعتی و کشاورزی یک معضل اساسی است گفت: استان بوشهر که دارای مراکز صنعتی مهم، اراضی و محصولات کشاورزی، شیلاتی و اقتصاد کرانه‌ای است نباید نرخ  بیکاری در آن ۱۲ درصد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جوانان را سرمایه مهم جامعه دانست و تصریح کرد: مسئولان باید با فراهم کردن ایجاد امکانات لازم  در مراکز صنعتی، دولتی، کارآفرینی و دیگر بخش‌ها زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر جهاد در عرصه اقتصاد گفت: در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال باید جهاد انقلابی در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سربازان گمنام امام زمان(عج)، نقش سربازان گمنام امام زمان(عج) را در ایجاد امنیت بسیار مهم دانست و با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی این عزیزان افزود: ایجاد امنیت، ارتقاء و حفظ آن با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) کتاب زرینی از تلاش‌های این عزیزان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در عرصه ملی، امنیت پایداری ایجاد کرده‌‌اند خاطرنشان کرد: در حالی که در کشورهای هم‌جوار ایران، بحران و ناامنی موج می‌زند با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش جدی و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) فضایی پر از امنیت در کشور ایجاد شده که از تلاش‌های این عزیران قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان بوشهر گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان بوشهر امنیت پایدار  ایجاد کرده‌اند که از خدمات و تلاش آنان قدردانی می‌شود.

صفایی بوشهری با تسلیت جان باختن معدن‌کاران در استان گلستان افزود: معدن‌کاران در این حادثه مظلومان جان باختند که به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز جوان و گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر در بحرانی‌ترین رویدادها به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند و مشکلات مردم را برطرف و به آنان یاری می‌رسانند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فضای ایران انتخاباتی شده تصریح کرد: آرامش، رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی، قانونمداری، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای و انتخاب اصلح از اولویت‌های مهم در این عرصه است.

صفایی بوشهری با اشاره به ملاک‌های انتخاب اصلح بیان کرد: ملاک‌های انتخاب اصلح از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده که، تقوا، اخلاق، اخلاص، مردم‌گرا به‌ویژه توجه به مشکلات فقرا، حامی قشر مستضعف و ولایت‌مدار و استکبارستیز از جمله ملاک‌های فرد اصلح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فرد اصلح باید در آن روح اطاعت از رهبر معظم انقلاب وجود داشته باشد افزود: مردم ایران، رئیس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر