جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۳۸
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های آب‌شیرین‌‌کن طراحی و این اجرای این پروژه‌ها تسریع یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سیدمحمدحسن باستی بعدازظهر امروز در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با معاون سفیر استرالیا در ایران با اظهار خرسندی از سفر هیئت استرالیایی به استان بوشهر و با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گوناگون برخوردار است اظهار داشت: شرایط استان بوشهر در حوزه زیرساخت‌های راهسازی از ظرفیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که این استان دارای 4 هزار و 450 کیلومتر  است.

وی  از تسریع طرح‌های بزرگراهی در استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر در ظرفیت طرح‌های بزرگراهی از ظرفیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که استان بوشهر ششمین استان در حوزه بزرگراهی معرفی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان فاقد شبکه ریلی است افزود: ساخت خط ریلی از اولویت‌های استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های تدوین شده است.

باستی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آب در استان بوشهر مصرف می‌شود افزود: از این میزان آب 150 میلیون مترمکعب آن در بخش آشامیدنی و 900 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی، استان بوشهر را از استان‌های کم‌آب کشور معرفی کرد و گفت: منابع 85 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های دیگر قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های آب‌شیرین‌‌کن طراحی و این اجرای این پروژه‌ها تسریع یافته است.

باستی با اشاره به اجرای 5 سد در استان بوشهر گفت: استان بوشهر آمادگی سرمایه‌گذاری در 2 سد دارد.

وی از تولید 73 هزار مگاوات برق در کشور خبرداد و تصریح کرد: از این میزان، سهم استان بوشهر 5 هزار مگاوات، 7 درصد کل تولید کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر