پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۳۵۵
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در سال گذشته ۷۸۰ بشکه نفت خام از جزیره خارگ صادر شد در حالی که میزان صادرات سال قبل از آن، ۴۳۲ میلیون بشکه بود.

صادرات نفت

به گزارش فکرشهر از مهر، سید پیروز موسوی اظهار داشت: سال گذشته بیش از ٢٣٠ میلیون بشکه نفت خام سبک، بیش از ٤٨٠ میلیون بشکه نفت خام سنگین و حدود ٧٠ میلیون بشکه نفت خام فروزان از پایانه نفتی خارگ صادر شد.

وی افزود: این میزان در سال ۹۴، ۴۳۲ میلیون بشکه نفت خام بود اما پس از برجام، صادرات نفت در سال ۹۴ با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شد.

موسوی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ پهلودهی بیش از ٨٠٠ کشتی برای دریافت نفت خام در پایانه نفتی خارگ انجام شد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ حدود ۵۴۰ کشتی پهلودهی شده بود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: سال گذشته میزان آماده به‌کار مخازن ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ ٨٩ درصد و میزان آماده به‌کار اسکله‎ها به مرز ۱۰۰ درصد رسید (۹۸ درصد) این در حالی است که میزان آماده به‌کار مخازن و اسکله‎ها در سال ۹۴ به ترتیب ٨٢ و ٨٧ درصد ثبت شده بود.

موسوی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی میزان صادرات میعانات گازی از پایانه عسلویه شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، افزود: میزان قابل توجه  ۲۰۶ میلیون بشکه میعانات گازی از این پایانه صادر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر