شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر»/ پرونده ی ناتمام فرماندار دشتستان (3)
فکرشهر: در راستای بررسی عملکرد ارسلان زارع به عنوان فرماندار دشتستان، با تعدادی از همان افرادی که سال 92 و 93 در نگرخواهی شرکت کرده بودند، تماس گرفته و از آن ها پرسیدیم: «عملکرد آقای زارع را چگونه دیدید؟ آیا به آن چه شما گفته بودید، عمل شد؟»؛ البته از آن میان، با برخی از نظردهندگان قبلی به علت ایجاد شائبه ی تبلیغات ـ چون عضو شورای شهرهای شهرستان بودند ـ و همچنین نماینده ی سابق مردم در مجلس، تماس گرفته نشد و سه نفر از نظردهندگان نیز به دلایلی که می توان آن را محافظه کاری نامید، از پاسخ سر باز زدند...
کد خبر: ۳۴۱۵۵
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴

فکرشهر ـ فریده فهیمی*: بدون شک و تردید، هر طلوعی را غروبیست و هر آغازی را پایان. سکانداری فرمانداری نیز از این قاعده طبیعی مستثنی نیست و بالاخره به پایان می رسد این راه. چگونگی و چرایی انتخاب دکتر ارسلان زارع به عنوان فرماندار دشتستان در دولت تدبیر وامید، فاقد اهمیت و عنایت است، همچنین مهم نیست که چه مدت فرماندار بوده یا اینکه طول عمر فرمانداری ایشان در آینده چقدر خواهد بود، آنچه ضرورت دارد که مورد بحث وبررسی قرار بگیرد، عملکرد ایشان در مسند فرمانداری دشتستان کبیر است. 

قبل از هر چیز، این نکته قابل عرض است که تشنج و وخامت اوضاع شهرستان دشستان در آن برهه از زمان است که آقای ارسلان  زارع، فرمانداری این شهرستان را پذیرا گردیدند. در آن مقطع زمانی بغرنج که مردم دشتستان، با نگرش و بینشی دقیق و حکیمانه، نسبت به ماوقع اجتماعی و سیاسی روز خود و شهرستان خود، فوق العاده حساس شده بودند، جسارت خاصی می طلبید که شخصی فرمانداری دشتستان را بپذیرد؛ کما این که بنده، شخصا در یکی از جلسات  استاندار، حضور داشتم که استاندار با قاطعیت تمام، بیان داشتند که تنها مسوولیتی  که به شخصی سپردم و حتی یک نفر معترض نداشت، فرمانداری دکتر زارع بود. 

ما شهروندان دشتستانی، انتظارات بسیاری داشتیم و در انتظار تحقق خواسته هایمان، حداکثر تلاش خود را نمودیم، مبادا خواسته هایمان برحق نباشد، روزها و ماه ها، بلکه سال ها را سپری نمودیم و برخی مشکلات و معضلات با پیگیری فرماندار، مرتفع گردید و برخی دیگر همچنان به قوت خود باقیست و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم؛ از جمله مشکلات حادی که همچنان یکه تاز میدان معضلات دشتستان است، پیچ جاده ی پر تردد غیر مهندسی و غیر کارشناسی ورودی برازجان از جاده شیراز، بین دالکی و برازجان، نرسیده به میدان ورودی شهر می باشد؛ چندین بار در بوق و کرنای مطبوعات، عاجزانه دمیدیم و خواهش و تقاضای خود را فریاد زدیم و متاسفانه، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. بنده حقیر خود دقیقا در جریان امر قرار گرفتم که از وزارت راه و ترابری، در مکان مورد نظر حضور بهم رسانیدند، آسیب شناسی نمودند، اما به درمان این زخم مهلک نپرداختند و به فردا ها محول نمودند. ورودی های شهر برازجان، و دیگر شهرهای شهرستان دشتستان، همگی از نورپردازی و تسطیح سازی مناسب و کافی برخوردارند، لیکن ورودی فوق الذکر، همچنان معیوب و ناقص الخلقه باقی مانده است. 

رونق شهرک های  صنعتی دشتستان و کارگاه های تولیداتی زود بازده، از دیگر انتظاراتی بود که در جهت رفع مشکل اشتغال جوانان این شهرستان از فرماندار محبوب دشتستان، طلب می شد. گام هایی در این خصوص برداشته شد، اما این گام ها اندک و انگشت شمار بودند و همچنان، چرخ بیکاری جوانان جویای کار، سریع السیر و پرتوان می چرخد.

ای دل، ار سیل فنا بنیاد هستی برکند/ چون تو را نوح است کشتیبان، ز طوفان غم مخور.

توسعه ی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و گاها اقتصادی برخی سمن ها (سازمان های مردم نهاد)، را شاهد بودیم در دوره فرمانداری جناب زارع و به کار گیری مشاوران جوان، فکور و صاحب ذوق که جای شکرگذاری اش باقیست؛ جلسات متعددی را سمن ها با حضور فرماندار و مشاوران و معاونان تشکیل دادند و در اجرای بسیاری از طرح ها وبرنامه های عملیاتی فرمانداری و بخشداری، همراه بودند؛ از جمله اجرای سرشماری نفوس مسکن 95 و... .  

صحت و سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 نیز، برگ زرینی است از اقدامات خاص فرمانداری دشتستان که انتخابات شورای شهر و نیز ریاست جمهوری اردیبهشت 96 نیز به آن پیوست خواهد گردید. 

آنچه که مورد انتظار برخی سیاسیون جناحی بود، در دوره فرمانداری دکتر زارع، محقق نگشت؛ زیرا ایشان در پست مسوولیتی خود، پایبند اصول راستین  ولایتمداری بوده  و به شدت،  متعهد و مرزبان اعتدال گرایی بودند و هرگز اجازه تنزل کفه ترازوی جناحی سیاسی را به هیچکدام از دو جناح چپ و راست ندادند، حتی اندکی هم متمایل نگشتند. 

هان مشو نومید، چون واقف نه ای از سر غیب/ باشد اندر پرده بازی های پنهان، غم مخور. 

*نویسنده، فعال فرهنگی و اجتماعی

مطالب مرتبط:

ـ پرونده ی ناتمام فرماندار دشتستان

http://www.fekrshahr.ir/node/34157

ـ مسوول زمانی دیده می شود که جامعه و کمبودهایش را ببیند/ فریده دهملایی

http://www.fekrshahr.ir/node/34153

ـ تحمل انتقادات می تواند کلاس آموزشی خوبی باشد / نادر آزاده

http://www.fekrshahr.ir/node/34154

ـ شهرستان دشتستان به مرتبه ای که استحقاق آن را دارد، نرسیده است/ امین کریمی

http://www.fekrshahr.ir/node/34156

ـ گفت و گو با فرماندار دشتستان

http://www.fekrshahr.ir/node/34152

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر