جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر»/ پرونده ی ناتمام فرماندار دشتستان (4)
فکرشهر: در راستای بررسی عملکرد ارسلان زارع به عنوان فرماندار دشتستان، با تعدادی از همان افرادی که سال 92 و 93 در نگرخواهی شرکت کرده بودند، تماس گرفته و از آن ها پرسیدیم: «عملکرد آقای زارع را چگونه دیدید؟ آیا به آن چه شما گفته بودید، عمل شد؟»؛ البته از آن میان، با برخی از نظردهندگان قبلی به علت ایجاد شائبه ی تبلیغات ـ چون عضو شورای شهرهای شهرستان بودند ـ و همچنین نماینده ی سابق مردم در مجلس، تماس گرفته نشد و سه نفر از نظردهندگان نیز به دلایلی که می توان آن را محافظه کاری نامید، از پاسخ سر باز زدند...
کد خبر: ۳۴۱۵۶
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸

فکرشهر ـ امین کریمی*: از نظر من عملکرد فرماندار محترم دشتستان را می توان در بندهای ذیل، به صورت خلاصه در بوته نقد گذاشت: 

۱. تعامل بسیار خوب با تمام جریان های سیاسی در دشتستان که آرامش خوبی برای فضای سیاسی و اجتماعی این شهرستان به ارمغان آورده. 

۲. گاهی این تعامل بیش از حد بوده؛ به تعبیری کافی نبودن اقتدار لازم در بعضی تصمیم گیری ها که باز هم به روحیه مصالحه گرایانه دکتر زارع باز می گردد، در معدود مواردی منجر به انجام اعمال فراقانونی توسط بعضی جریانات سیاسی گشته، مخصوصا در بعد فرهنگی دلسوزان و فعالین نتایج آن را به عینه مشاهده نموده اند.

۳. با توجه به این که این شهرستان، شامل شش بخش با فرهنگ ها و شرایط متفاوت می باشد، بومی نبودن فرماندار می تواند باعث بطئی شدن روند پیگیری و حل و فصل مشکلات در بخش های مختلف گردد و تا فرماندار غیر بومی بخواهد اصطلاحا به خوبی بر شرایط و مشکلات بخش های مختلف شهرستان مسلط شود، دوره اش به پایان رسیده است.

۴. با توجه به بعد علمی و شخصیتی فرماندار محترم، فعالین شهرستان انتظار بیشتری در خصوص تغیر فضا و چابک تر شدن مجموعه فرمانداری و اداری تحت مدیریت ایشان داشتند که این امر تاکنون به نحو کامل و موثر محقق نگردیده است.

۵. در خصوص جذب اعتبارات در بخش صنعت و کشاورزی و جذب سرمایه گذاری، متاسفانه شهرستان به مرتبه ای که استحقاق آن را دارد، نرسیده که شوربختانه این مشکل در تمام استان نمود دارد.

۶. تغیر و تحول بخشداران در بعضی بخش های شهرستان به تسریع پیشرفت در این بخش ها ضربه زده است.

۷. طی این مدت تغیر زیادی در آمار جذب گردشگر و استفاده از جاذبه های گردشگری و اکوتوریستی شهرستان رخ نداده که نشان از عدم پیشرفت در استفاده از این ظرفیت و عدم تکمیل زیرساخت های گردشگری شهرستان دارد.

۸. حمایت قابل توجهی از ورزشکاران، تیم های ورزشی و مدال آوران شهرستان انجام نگرفته که نتیجه آن مهاجرت تعدادی از ورزشکاران مطرح از شهرستان، استان و حتی کشور بوده است.

شایان ذکر است که نمی توان این موارد را به عملکرد فرماندار محترم شهرستان منسوب نمود، ولی قطعا پیگیری ها و ترسیم افق پیشرفت شهرستان در ابتدای انتصاب نامبرده، تاثیر زیادی در تحقق اهداف پیش رو دارد.

*کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر

مطالب مرتبط:

ـ پرونده ی ناتمام فرماندار دشتستان

http://www.fekrshahr.ir/node/34157

ـ مسوول زمانی دیده می شود که جامعه و کمبودهایش را ببیند/ فریده دهملایی

http://www.fekrshahr.ir/node/34153

ـ تحمل انتقادات می تواند کلاس آموزشی خوبی باشد / نادر آزاده

http://www.fekrshahr.ir/node/34154

ـ ای دل، ار سیل فنا بنیاد هستی برکند... / فریده فهیمی

http://www.fekrshahr.ir/node/34155

ـ گفت و گو با فرماندار دشتستان

http://www.fekrshahr.ir/node/34152

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر