پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۶۳۳
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: بخشدار مرکزی گناوه گفت: به منظور رفع نگرانی و دغدغه مردم روستاهای این بخش درمورد کمبود آب شرب، با نصب چندین دستگاه پمپ جدید تا حد زیادی این مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دانیال اسفندیاری افزود: یکی از مشکلات بوجود آمده در کمبود آب روستاهای این بخش، بوجود آمدن نقص فنی 8 دستگاه پمپ نصب شده در تاسیسات هستند که قدرت پمپاژ در خط ورودی انتقال آب را ندارند و نیاز به تعویض داشتند که اقدام های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته پمپ های جدید خریداری و به یکی از استان های کشور برای کوپله کردن ارسال شده که پیگیری لازم برای تحویل هر چه زودتر آنها دردست اقدام است.

وی اظهارکرد: حوضچه های موجود نیز به درپوش و محافظ نیاز دارند که از مدیریت آب روستایی انتظار داریم در این زمینه اقدام کند.

بخشدار مرکزی گناوه افزود: استفاده چندین واحد مرغداری، کارگاه های تیرچه بلوک و صنایع، دامداری و باغ شهر از سهمیه روستاها باعث افت فشار آب شده که باید خط انتقال جداگانه ای به این واحدها اختصاص یابد. 

وی گفت: هم اینک آب عمده روستاها بجز چهار روستای مال قاید، مال خلیفه، سربست و گشویی که از خط شهری تغذیه می شوند بدلیل مشکلات بوجود آمده و بحران کم آبی نوبت بندی شدند.

بخشدارمرکزی گناوه با بیان اینکه به منظور رفع نیاز مردم روستا به آب، تانکرهای آبرسانی سیار بکار گرفته شده است، از مردم این بخش خواست باتوجه به مشکلات بوجود آمده نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند.

وی یادآورشد: تعداد 30 روستای بخش مرکزی شهرستان گناوه از آب شرب سالم بهره مند هستند.

استان بوشهر که در منطقه گرم و خشک کشور واقع است با کمبود شدید منابع آب روبرو است طوریکه 95درصد آب شرب شهرها و روستاهای این استان از استان های همجوار تامین می شود. 

یکی از منابع تامین کننده آب استان بوشهر سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش دیگری از چشمه ساسان و شاپور در کازرون استان فارس تامین می شود. 

آب شهرستان گناوه با 102 هزارنفر جمعیت درشمال استان بوشهر از خط انتقال سد کوثر تامین می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر