جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۹۲۹
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از جذب 5 هزار حامی برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به این که ارائه خدمات به نیازمندان و حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در تمام فصول سال انجام می شود، اظهار داشت: اوج این خدمات در فرصت پیش آمده ماه مبارک رمضان انجام شده است.

وی افزود: طرح انسان دوستانه اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد به منظور حمایت حامیان از فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌ دوستی به صورت ویژه در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز شده است که با اجرای این طرح‌ موفق شدیم در ماه مبارک رمضان پنج هزار حامی فرزندان ایتام و محسنین را برای استان بوشهر جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در توضیح نحوه جذب حامیان فرزندان ایتام و محسنین بیان کرد: در برنامه ماه عسل امسال ویژه طرح محسنین، حامیان زیادی با ارسال پیامک به برنامه درخواست حمایت داشته‌اند که نزدیک به 10 هزار نفر آن به استان بوشهر اختصاص داده شد و با تلاش و تماس شبانه روزی همکاران، 4 هزار نفر از آنان به عنوان حامی کودکان ایتام و محسنین استان تشکیل پرونده داده و جذب شدند.

وی با اشاره به این که یک هزار حامی دیگر در سطح استان به صورت مراجعه حضوری در پایگاه‌های امداد جذب شده‌اند، عنوان کرد: در مجموع پنج هزار حامی در ماه مبارک رمضان حمایت از شش هزار فرزند ایتام و محسنین را در استان بر عهده گرفتند.

وی در توضیح تعریف فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: ایتام فرزندان بدون سرپرستی هستند که از نعمت پدر یا مادر محروم هستند و فرزندان محسنین کسانی هستند که دارای سرپرستی هستند که سرپرست آنها از کار افتاده، دارای بیماری صعب‌العلاج، دارای سرپرست زندانی و یا از فرزندان طلاق هستند که برای رفع مشکلات خود نیازمند حمایت و کمک‌های مردمی هستند.

لطفی یادآور شد: در طرح حمایت از ایتام و محسنین، حامیان با انتخاب یک یا چندین فرزند یتیم و یا غیریتیم ، تشکیل پرونده می‌دهند و به صورت مستمر ماهانه مبلغی را از حداقل 500 هزار ریال تا هر چه قدر که توان مالی داشته باشند حمایت و به حساب آنها پرداخت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به این که رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده از مشارکت خیران در تمامی برنامه‌های اجرایی این نهاد است، بیان کرد: مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد موجب می‌شود زنجیره‌ای از ارزش‌ها در جامعه شکل گرفته و مشکلات نیازمندان مرتفع شود.

وی با اشاره به این که وظیفه ما در کمیته امداد زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت خیران در حوزه فقرزدایی از جامعه است، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای رفع مشکلات مددجویان، باعث می‌شود خیران و نیکوکاران از فیض خدمت به خلق الله محروم نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر