جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۹۴۰
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: رئیس هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: درد مشترک تئاتر همه استان‌های کشور از جمله استان بوشهر کمبود بودجه و اعتبارات مورد نیاز است که البته در دولت یازدهم گشایش ویژه در بخش تئاتر اتفاق افتاد که نوع نگاه دولت را به حوزه تئاتر عوض کرد.

جهانشیر یاراحمدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: بوشهر از منظر هنری یکی از استان‌های خاص کشور است که علیرغم موقعیت جغرافیایی کوچک، استعدادهای فوق‌العاده شگرف در حوزه ادبیات و هنر پرورش داده است.

وی افزود: تئاتر استان بوشهر در کنار سایر هنرها نام و نشان روشنی داشته به همین دلیل در حوزه کلان تئاتر کشور استان بوشهر در کنار کلان شهرهایی مانند مشهد و تبریز قرار دارد که دلیل آن استعدادهای شگرف در همه نقاط استان است که تلاش می‌کنند هنر را به ثمر برسانند.

 رئیس هنرهای نمایشی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه سخت افزاری استان بوشهر جزء استان های خوب کشور در حوزه هنرهای نمایشی است که سالن‌های خوبی نمایشی در اختیار گروه های تئاتری قرار داده است.

وی درد مشترک تئاتر همه استان‌های کشور از جمله استان بوشهر را کمبود بودجه و اعتبارات مورد نیاز ذکر کرد و گفت: البته در دولت یازدهم گشایش ویژه در بخش تئاتر اتفاق افتاد که نوع نگاه دولت را به حوزه تئاتر عوض کرد.

یاراحمدی ادامه داد: در استان بوشهر، بزرگترین حامی تئاتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است که در چند سال اخیر با دلسوزی و پشتکار فراوان ضمن افتتاح تئاتر شهر بوشهر و چندین پلاتو در مرکز و شهرستان‌های استان، زمینه برگزاری تئاتر منطقه‌ای و تئاتر بخش استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را میزبانی کرده است.

وی بیان کرد: با حمایت‌های ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در اکثر استان‌های کشور، سالن ‌های اجرای نمایش در اختیار بخش خصوصی است که این معضل در استان بوشهر دیده نمی‌شود و همه سالن‌های تئاتر در اختیار انجمن‌های نمایشی قرار دارد.

رئیس هنرهای نمایشی استان بوشهر در خصوص میزان ایجاد انگیزه توسط مجموعه تحت امرش برای استقبال مردم استان بوشهر از تئاتر،  عنوان کرد: هنر تئاتر آن قدر جذبه دارد که در وهله اول چندان نیازی به ایجاد انگیزه برای علاقمندی مردم به تئاتر نیاز ندارد هر چند که با حضور آموزشگاه‌های مختلف در بوشهر این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آموزشگاه‌ها که که توسط نخبگان حوزه تئاتر استان بوشهر مدیریت می‌شوند، زمینه‌های خوبی برای آموزش علمی جوانان فراهم می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود ماحصل تلاش آنها به پرورش جوانانی شایسته برای آینده تئاتر استان بوشهر ختم شود.

یاراحمدی اظهار داشت: بوشهر یکی از شهرهایی است که به دلیل بستر فرهنگی قوی، همواره از تئاتر استقبال خوبی شده و چه قبل و چه بعد از انقلاب با نشان داده دردهای جامعه، توجه مردم بوشهر را به خود جلب کرده است.

وی در خصوص تعداد گروه‌های دارای پروانه فعالیت و بدون مجوز گفت: 34 گروه ثبت شده رسمی تئاتر در سراسر استان بوشهر وجود دارد که مجوز فعالیت از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند که البته همین تعداد در سراسر استان در عرصه مراحل دریافت مجوز هستند که البته مشکل ثبت در سامانه به دلایل فنی در چند ماه گذشته نیز مزید بر تاخیر برای ثبت  آنها شده است.

رئیس هنرهای نمایشی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر یکی از سه استان اول کشور در عرصه ثبت گروه‌های تئاتری است که این شرایط نشان می‌دهد که گروه‌های تئاتری استان بوشهر تابع قانون هستند.

وی با اعلام این که گروه‌های تئاتر استان بوشهر شایستگی بسیار زیادی برای حمایت دارند، گفت: حمایت از تئاتر استان بوشهر بی‌شک حمایت از فرهنگ و هنر این دیار است که نتیجه آن بدون تردید ایجاد امید و شادابی در اجتماع خانوادها محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر