پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون امور صنایع و معادن استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
حسن بحرینی در نشست خبری در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون معدن بیتومین (قیر طبیعی) کشف شده در دشتستان و درصد پیشرفت کار اکتشاف، اظهارداشت: می گویند معادن را چوپان هایی کشف می کنند که بیایان گرد هستند و معدن بیتومین دشتستان نیز...
کد خبر: ۳۵۰۷۰
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از حدود 220 پروانه ی معدنی که در استان بوشهر موجود است، همه ی معادن طبقه ی یک، یعنی مصالح ساختمانی هستند.

حسن بحرینی در نشست خبری در پاسخ به سوال «فکرشهر» پیرامون معدن بیتومین (قیر طبیعی) کشف شده در دشتستان و درصد پیشرفت کار اکتشاف، اظهارداشت: می گویند معادن را چوپان هایی کشف می کنند که بیایان گرد هستند و معدن بیتومین (قیر طبیعی) دشتستان نیز توسط چوپانان و عشایر منطقه کشف شده و آنان از این قیرهای طبیعی که در برخی نقاط از کوه بیرون زده، به عنوان سوخت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: افرادی برای اکتشاف این معدن، پروانه اکتشافی هم گرفتند ولی چون منطقه هم صعب العبور است و هم هزینه های اکتشافی آن بالاست، بخش خصوصی کار را انجام نداد تا در سفر مهندس نعمت زاده به استان که بحث اکتشاف در معادن قیر دشتستان و دشتی، جزو مطالبات اصلی استان مطرح شد.

بحرینی افزود: در آن سفر، آقای مهندس نعمت زاده، سازمان توسعه و نوسازی معادن را ملزم به انجام کار اکتشافی کردند و این منجر شد که تفاهم نامه ای به مدت 10 ماه بسته شود و این شرکت از اردیبهشت ماه امسال موظف شده که کارهای اکتشافی را در پهنه ی دشتی و دشتستان که حدود 220 کیلومتر مربع است، انجام دهد.

وی با بیان این که البته بعد از آن نشست، پیگیری های استان در دولت، منجر به مصوبه فوق شد، اضافه کرد: تنها معادن طبقه دو استان که خارج از مصالح ساختمانی است، همین معادن فسفات و بیتومین در دشتی و دشتستان است که حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا آخر امسال، نتایج اکتشاف را به ما کامل اعلام می کنند و پس از آن، بخش خصوصی برای استخراج می تواند دست به کار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر