جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۰۸۸
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در 15 ماه گذشته (از اول سال گذشته تا پایان سه ماه اول امسال) 150 باند حرفه ای توزیع مواد مخدر در این استان شناسایی و متلاشی شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز چهارشنبه شب به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر با حضور کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افزود: در مجموع از این باندها 12هزار و 728کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی اضافه کرد: از این شمار 20 باند توزیع مواد مخدرمربوط در سه ماه نخست امسال متلاشی شده است که سه هزار و 661کیلوگرم مواد مخدر از آنها بدست آمد.

ترکمان منش اظهار کرد: در نتیجه شناسایی و انهدام باندهای حرفه ای توزیع مواد مخدر در استان، توزیع خرده فروشی مواد در محله ها و سطح شهر ها کاسته می شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار کرد: با شناختی که از مجموعه کمیته امداد و فعالیت های آن در حوزه فرهنگی و تقویت مسائل دینی، معنوی و ارزشی جامعه مورد حمایتش داریم، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در افراد مورد حمایت این نهاد کاهش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی و اقدامهای فرهنگی در افراد زیر پوشش کمیته امداد باعث شده این افراد کمتر دچار معضلات و آسیب ها اجتماعی شوند، گفت: طبق آمارهای موجود، کسانی که با مسجد، مبانی، ارزش های دینی و اعتقادی پیوند دارند، 15 درصد کمتر از سایر افرادی که با معنویات فاصله دارند دچار اعتیاد و آسیب های اجتماعی می شوند.

ترکمان منش اظهار کرد: با توجه به اینکه مواد مخدر حد و مرزی برای افراد نمی شناسد اگر همه دستگاه های اجرایی دست از کار اصلی خودشان بکشند و با مواد مخدر مبارزه کنند باز هم راه به جایی نمی بریم، مگر اینکه فرهنگ پیشگیری از مواد مخدر از ابتدا در افراد و خانواده ها نهادینه شود و به جامعه تسری پیدا کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر عوامل فردی، خانوادگی ومحیطی دارد، گفت: والدین سعی کنند تشنج و درگیری ها در خانواده را کاهش دهند، به درد و دل فرزندانشان گوش فرا دهند و در عین حال رفتار و حرکت فرزندان خود را در داخل و بیرون از خانه و با دوستان مراقبت کنند.

ترکمان منش یاد آور شد: اگر ما ابتدا موفق شویم خود و نزدیکانمان را به روش های تاثیر گذار از مواد مخدر و دیگر آسیب های اجتماعی دور سازیم، خدمت بسیار بزرگی به افراد و جامعه خود کرده ایم.

وی با تاکید بر مراقبت بیشتر خانواده ها و مدارس بر رفتار دانش آموزان و دانشجویان گفت: شیوع مصرف قرص های مواد مخدر و روان گردان میان دانش آموزان مدارس و دانشجویان شب امتحانی افزایش یافته است و باید برای این معظل بزرگ اجتماعی همه با هم چاره اندیشی و پیشگیری کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز گفت: بحث مشکلات اقتصادی خانواده ها، مسائل و آسیب های اجتماعی امروز از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولان کشور است.

احمد لطفی افزود: هیچ دستگاهی حتی دستگاه های مسئول و متولی به اندازه کمیته امداد برنامه های فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای جامعه هدف خود در طول سال برگزار نمی کند.

لطفی بیان کرد: افراد مورد حمایت کمیته امداد به واسطه آموزش های پیشگیری و فرهنگی مناسب از کمترین درصد اعتیاد به مواد مخدر برخوردارند و کسانی هم که آلوده هستند، قبل از ورود به کمیته امداد اعتیاد داشته که برای ترک آنها برنامه داریم.

وی افزود: امروز مهم ترین عبادت در حوزه عمومی توجه ویژه به مسائل اجتماعی به عنوان یک تکلیف است به همین دلیل در گام نخست باید خود، اطرافیان و بستگانمان از ابتلا به این مشکل مصون بداریم و در گام دوم با برنامه های فرهنگی و مشاوره ای مناسب آسیب های به وجود آمده در این زمینه را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه 60 هزار نفر مددجو در استان بوشهر زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: این نهاد برای 20 هزار نفر از این افراد برنامه های فرهنگی شامل مشاوره، کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی، زناشویی، دینی، اعتقادی و پیشگیری برگزار کرده که تاثیرفراوانی روی زندگی افراد داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر