پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۲۵
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل در راستای رسالت قانونی خود با همکاری دادستانی بوشهربا متخلفان در مورد کشتی رافائل برخوردهای قضایی را انجام داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حسین دلشب افزود:در آخرین مرحله ای که قطعاتی از کشتی رافائل از دریا خارج شد برخوردهای حقوقی و قضایی با سودجویان انجام شده است.

وی گفت:در گذر زمان کشتی رافائل به زیستگاه طبیعی برای آبزیان تبدیل شده است .

دلشب یادآورشد:با این وجود درباره زیستگاه های دریایی باید اداره شیلات نظر دهد و هرگونه فعالیتی که در دریا و سواحل انجام گیرد نیز باید از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی تحت نظارت قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:با این وجود ادارات یادشده با این اداره کل هیچ گونه مکاتبه ای برای دریافت نظر کارشناسی انجام نداده اند.

دلشب ادامه داد:با این وجود اداره کل حفاظت محیط زیست با انجام مطالعات به این نتیجه رسید که هیچگونه توجیهی برای قطعه قطعه کردن این کشتی در خلیج فارس وجود ندارد.

کشتی زیبا و افسانه ای رافائل که قبل از انقلاب در ازای بدهی ایتالیا به ایران در ساحل بوشهر آرام گرفت، در سالهای اولیه جنگ هدف حملات هوایی عراق واقع شد تا یکی از خاطرات جمعی بوشهری ها زیر آب برود.

اما طی سال های اخیر بارها زمزمه خروج بخشی از کشتی رافائل با هدف درآمدزایی هربار با واکنش و حساسیت افکار عمومی، این موضوع برای مدتی متوقف شد اما با این وجود در مقطعی پروانه آن به شرکت ذوب آهن اصفهان منتقل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر