پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۳۰۱
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس طبق قانون ضابط قضایی است گفت: خودروی بدحجابان متوقف می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه بازرسان نامحسوس پلیس راهور گفت: در خصوص خودروسازها از سال‌های گذشته موضوعاتی مطرح و تأکید شده و خودروها باید استانداردسازی شوند و خودرویی را به مردم تحویل بدهند که جنبه‌های ایمنی در آنها رعایت شده باشد از این رو به تمام خودروسازها هم به صورت مکتوب و هم حضوری دیدار و گفتگو داشتیم و موارد ایمنی خودروهای داخلی اعلام شده است. امیدواریم روند همکاری پلیس و خودروساران بیش از پیش رعایت شود.

وی گفت: نیروی انتظامی وظایف خود را در حد و حدود قانون انجام می‌دهد در بحث صدور برگ سبز از سوی پلیس راهور در زمان نقل و انتقال خودرو از مجلس کتبی سؤال پرسیده شد و خوشبختانه پاسخش هم اعلام شد. ما در ناجا به دنبال این هستیم که مردم کارشان را سریع‌تر و بدون مشکل‌تر انجام بدهند. آخرین مکتوبه‌ای که برای ما آمده صراحتاً تأکید کرده است که کاری که پلیس در زمینه نقل و انتقال خودرو انجام می‌دهد درست است.

سردار اشتری در ادامه دربارهٔ ترافیک همیشگی جاده جالوس به ویژه در پایان هفته‌ها و ایام تعطیلات گفت: ظرفیت جاده چالوس محدود است و در ایام تعطیلات چند برابر ظرفیتش میزبان مسافران است بارها این کم عرض بودن جاده چالوس به مسوولان اعلام شده است. پلیس راهور به صورت موقت جاده را یک طرفه می‌کند و کارهای ضربتی را در این زمینه انجام می‌دهد اما این کارها مقطعی است عزیزان ما در وزارت راه باید به جاده چالوس و حجم وسیع مسافرانی که در آن تردد می‌کنند نظارت کنند و برای حل معضل ترافیکی آن چاره‌ای درست بیندیشند.

وی در پاسخ به سؤالی دربارهٔ اینکه آیا خودرو حریم خصوصی است یا خیر، گفت: هر جا که مأموران ما درخواست مدارک یا ورود به جایی را کردند باید یا حکم داشته باشند یا لباس مخصوص پلیس را داشته باشند و کارت شناسایی نیز ارایه بدهند که این موارد به همکارانمان تأکید شده است. پلیس طبق قانون کارش را انجام می‌دهد و به بحث‌های سیاسی کاری ندارد، تمام تلاش پلیس این است که شهروندان امنیت و آرامش بیشتر داشته باشند. اگر تخلفی جایی انجام بشود خودرو متوقف می‌شود.

سردار اشتری با اشاره به راه‌اندازی سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس پلیس راهور گفت: خیلی از مسیرها دوربین ندارند از این رو مأموران از طریق این سامانه سریع تخلفات را اعلام می‌کنند این سامانه سرعت عمل را بالا می‌برد و دقت نظر کارشناسان را هم بالا می‌بر. همه اطلاعات آن ثبت می‌شود و قابل دسترسی برای مراجع قضایی است.

وی افزود: بازرسان راهور آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند و در صورتی که شکایتی از آنها ثبت بشود و تأیید شود از همکاری آنها با مجموعه پلیس ممانعت به عمل می‌آید.

اشتری دربارهٔ دریافت گواهینامه از سوی مشمولان غایب نیز گفت: قانون به ما دستور داده که فرد باید به سربازی برود و بعد گواهینامه دریافت کند در حال حاضر ما از مجلس استعلام کرده‌ایم و نظری اعلام شده است که این نظریه باید به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال بشود و از طریق ستاد به ما اعلام شود. سازوکارهایی وجود دارد که در صورت ابلاغ بلافاصله نسبت به اجرای قانون اقدام خواهیم کرد.

فرمانده ناجا گفت: مأمور پلیس ضابط قانونی است هر گونه هنجارشکنی و بدحجابی در داخل خودرو با برخورد قانونی از سوی مأموران مواجه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر