پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۷۹۱
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه این سازمان با وزارت نفت که رویکرد امسال آن پتروشیمی هاست 40 میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تامین تجهیزات آموزشی به این اداره کل کمک شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز سه شنبه به مناسبت هفته ملی مهارت در جمع خبرنگاران افزود: برهمین اساس نوسازی و بهسازی تجهیزات آموزشی مراکز فنی و حرفه ای استان با اولویت منطقه جنوب شامل شهرستانهای کنگان، دیر و جم اجرا می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه چهار ساله سازمان فنی و حرفه ای با نیروگاه اتمی بوشهر گفت: براساس این تفاهم نامه نیز در مرحله نخست امسال 19 حرفه از طرف نیروگاه اتمی برای آموزش یکهزار و 50 نفر به فنی و حرفه ای اعلام شده است.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه باید هشت تا 10 هزار نفر در مدت چهار سال آموزشهای لازم را فرا گیرند اظهار کرد: این مهارتها در 9 کارگاه و مرکز ارائه می شود.

کازرونی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه، نیروگاه اتمی بوشهر باید در بخش تجهیزات و ابزار آلات کارگاهی و مواد مصرفی فنی و حرفه ای این استان را پشتیبانی کند.

وی یادآور شد: در این ارتباط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پارسال از محل تفاهم نامه های همکاری 20میلیارد ریال برای تامین مواد مصرفی و کارگاهی اعتبار تخصیص داد که اکنون دراین بخش مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هرچند درزمینه تامین مواد مصرفی مشکلی در کارگاههای فنی و حرفه ای استان بوشهر وجود ندارد ولی به روز کردن تجهیزات آموزشی و نوسازی و بازسازی فضاهای کارگاهی با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان از ضرورته ایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کازرونی اظهار کرد: پارسال با 19میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی یکهزار و 200 مترمربع از فضاهای کارگاهی استان بوشهر تجهیز، نوسازی و بهسازی شده که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی درباره طرح مهارت افزایی در محیط واقعی کار به عنوان یکی از بسته های کاری در حوزه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر گفت: امسال پیش بینی می شود در این طرح مهارتی 790نفر در رده های سنی 15 تا 22 سال شرکت کنند که تاکنون 104نفر در رشته های فناوری اطلاعات، نجاری، الکتریکی، کامپیوتر، آرایشگری و تعمیرکاری شرکت کرده اند.

وی طرح کارورزی را از جمله دیگر بسته های کاری در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این طرح نیروها از مقطع کاردانی، کارشناسی و بالاتر دردوره 4 تا 6 ماه جذب می شوند.

وی یادآور شد: سهم استان بوشهر 2.2درصد سهم کشور و شامل 2هزار و 970 نفر است که باید جذب شوند و برای آنان سه میلیون و 100 هزار ریال به عنوان دستمزد معین شده است.

کازرونی گفت: در زمان حاضر سه سامانه آزمون کتبی الکترونیک درشهرستانهای بوشهر، دشتستان و گناوه راه اندازی شده و براساس برنامه ریزیهای امسال نیز 2سامانه دیگر در کنگان و دشتی راه اندازی می شود.

وی در باره برنامه آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: امسال 12عنوان دوره برای 25هزار نفر معادل سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش طراحی شد که سهم 15مرکز ثابت استان 13هزار و 430نفر معادل 2میلیون نفر ساعت آموزش و درروستاها نیز 2هزارو 135نفر معادل 433هزار نفر ساعت آموزش در مشاغل کوچک پیش بینی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار کرد: این استان 15مرکز ثابت فنی وحرفه ای با 90 کارگاه آموزشی دارد که 65درصد آنها در مشاغل فنی و 35 درصد در بخش مهارت های نرم فعالیت دارند و 120مرکز خصوصی در این بخش کار می کنند.

کازرونی گفت: هم اکنون از مجموع مراکز ثابت استان، سه مرکز در شهرستانهای بوشهر، گناوه و کنگان شبانه روزی است که مراکز بوشهر و کنگان فعال و مرکز گناوه به دلیل نبود استقبال غیرفعال است.

وی گفت: براساس تفاهم نامه این سازمان با کمیته امداد، مددجویان این نهاد می توانند برای فراگیری آموزشهای مهارتی از مراکز شبانه روزی فنی و حرفه ای استفاه کنند.

کازرونی با اشاره به برگزاری مسابقه ملی مهارت گفت: تا هفته آینده 110 نفر از استان بوشهر در مرحله استانی باهم رقابت می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر