جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۹۶۷
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: فرماندار تنگستان، در جلسه کمیته برنامه ریزی سال ٩٦ شهرستان، اظهار داشت: نگاه دولت تدبير و اميد به پروژه ها اين است كه با رضايت مردم و كار تخصصي بوده تا حداكثر اثر گذاري و نتيجه بخشي را به همراه داشته باشد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری تنگستان، عادل دهدشتي ابراز اميدواری كرد: دولت دوازدهم با همراهي نمايندگان مجلس راي اعتماد وزيران معرفي شده براي كابينه دولت جديد را بگيرد تا دولتي همراه، همسو و متخصص داشته و دولت بتواند با برنامه ريزي و تدوين سياست گذاري ها در بخش هاي مختلف مشكلات و موانع در راستاي تخصص برنامه هاي توسعه به ويژه سند چشم انداز گام هاي موثري بردارد.

وی با بيان اينكه دولت يازدهم با مشكلات فراواني در حوزه هاي مختلف روبرو بود، افزود: دولت یازدهم با مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف روبرو بود و طي یک مسیری در 4 سال گذشته، توانست بخش های زیادی از این مشکلات را در حوزه های مختلف بویژه اقتصاد، با یک کار کارشناسی و دقیق، رو به جلو برده و همین امر باعث شد که شاهد راي اعتماد مجدد مردم به دولت روحاني با حضور پرشور و آگاهانه در ٢٩ ارديبهشت پاي صندوق هاي راي و انتخاب مجدد به دولت تدبير و اميد باشيم كه با حضوری آگاهانه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، رای و اعتماد مجددی به این دولت بدهند.

وی ادامه داد: مجموعه دولت در تنگستان نیز، با تاسی از همین نگاه در حوزه های مختلف به دنبال کار کارشناسی و برنامه ریزی شده، جلسات متعددي با مدیران کل و همکاران برگزار كرده تا با تخصیص اعتبارات و انجام پروژه ها بتوانیم ادعا بکنیم سال 96 سالی پربار برای تنگستان باشد و بتوانيم بخشي از اعتماد مردم را در جهت رضايتمندی آنها پاسخگو باشيم.

فرماندار تنگستان اظهار داشت: طرح های کلانی را در تنگستان در حال پیگیری هستیم که با تلاش های دکتر سالاری استاندار محترم و پیگیریهایی که دکتر شهریاری داشتند، خیلی امیدوارم که در سطح شهرستان، تا انتهای سال بتوانیم پروژه هایی را به سرانجام برسانیم و نتیجه بخشی آن را بین مردم شاهد باشیم.

وی ادامه داد: این طرح های کلان برای سال 96 شامل بزرگراه اهرم به برازجان بعنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم، که در لایحه بودجه نیز قرار گرفته است، مي باشد که امیدواریم تا انتهای سال بخشهایی از آن را به بهره برداری برسانيم.

دهدشتي تصريح كرد: بیمارستان امام حسین اهرم در مرحله تاسیسات آن بوده که امیدواریم بتوانیم کارهای تکمیلی فاز دوم آن را انجام داده و به بهره برداري برسانيم.

دهدشتي از محورهاي مواصلاتي و پروژه بزرگراه بوشهر به دير به عنوان يكي از مطالبات جدي مردم نام برد و ادامه داد: یکی از مطالبات عمده مردم در بخش مرکزی تنگستان، بحث تامین آب برای کشاورزی بود که در همین راستا طي ده روز آينده امیدواریم کلنگ زنی و عمليات اجرايي پروژه سد خاییز و آبشيرين كن دلوار را با حضور وزیر نیرو شاهد خواهيم بود.

وي ادامه داد: ایستگاه فوق توزیع جایینک با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان در حوزه انتقال برق، عمليات اجرايي آن طی  هفته آينده انجام خواهد شد.

عادل دهدشتی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات امسال با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام و مطالباتي خواهد بود، بیان داشت: در حال حاضر قریب به 120 میلیارد تومان پروژه های مطالعاتی و نیمه تمام در تنگستان داریم که بخش زیادی از آن مربوط به جلسه کمیته برنامه ریزی سال قبل می باشد كه اين  پروژه ها در راس برنامه های امسال قرار داده ایم.

این نماینده عالی دولت در ادامه اظهار داشت: عمده اعتبارات امسال در فصل آموزش و نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس، اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 950 میلیون تومان، در فصل حمل و نقل و راهداری در حدود 12 میلیارد و 800 میلیون تومان، در حوزه عمران شهری 7 میلیارد و 300 میلیون تومان، تعدد پروژه های کلان و مهم در حوزه عمران روستایی و بنیاد مسکن در سطح روستاها، در بحث مهم آب در شهرستان، در مجموع درآب منطقه ای، شهری و روستایی، قریب به 9 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار، در حوزه ورزش و جوانان، اتمام و بهره برداری از حدود 5 تا 6 سالن ورزشی حدود 7 میلیارد تومان برای این حوزه، در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، احداث و بهره برداری از حدود 13 خانه بهداشت روستایی و در حوزه گردشگری، بهسازی محور خاییز، موزه شهید رییسعلی دلواری، قلعه زایرخضرخان اهرمی و همچنین آبگرم اهرم و میراحمد را داریم.

فرماندار تنگستان در پایان این جلسه اذعان داشت: جا دارد از تک تک مدیران استانی و شهرستانی تشکر ویژه داشته باشم که در این ایام وقت گذاشتند تا بتوانیم با برنامه ریزی و کارشناسی دقیقتری، توزیع اعتبارات را انجام دهیم و همچنین تشکر ویژه ای از دکتر درویشی و دکتر عوض پور و آرزوی توفیق برای این عزیزان و همکاران شان در سازمان برنامه و بودجه استان به جهت توزیع عادلانه، منصفانه و کارشناسی اعتبارات را دارم.

لازم به ذکر است که این جلسه به ریاست فرماندار تنگستان  و با حضور دکتر شهریاری نماینده دشتی و تنگستان، معاون سازمان برنامه و بودجه استان، تعدادی از مدیران کل استان، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان، بخشداران مرکزی و دلوار و اعضای شورای اداری و تامین تنگستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر