جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۶۱۱۹
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: افراد زیادی تصور می‌کنند که دویدن حتما باید با سرعت زیاد انجام شود تا تاثیرگذار باشد. با این حال دویدن چه با سرعت کم و چه سرعت زیاد فواید زیادی دارد.

به‌ گزارش ‌فکرشهر از ایسنا ‌و ‌به نقل از USNEWS ، دویدن با سرعت کم فواید زیر را به همراه دارد:

1. احتمال آسیب‌دیدگی‌ کمتر می‌شود

یکی از دلایلی که مردم دویدن را کنار می‌گذارند آسیب‌دیدگی‌ زیاد در این ورزش است. دویدن با سرعت زیاد به بدن فشار زیادی وارد می‌کند و ممکن است باعث آسیب‌دیدگی‌ تاندون‌ها ، رباط‌ها و استخوان‌ها شود و در مدت زمان زیاد احتمال دارد که این آسیب‌دیدگی‌ها باقی بماند.  اگر به تازگی شروع به ورزش کرده‌اید می توانید با سرعت کم بدوید تا احتمال آسیب‌دیدگی‌ را کمتر کنید.

2. بدن به دویدن عادت می‌کند

اگر برای مدتی ندویده‌اید، دویدن آرام بهترین راه برای آماده کردن بدن است. این کار تاندون‌ها، رباط‌ها، مفاصل و عضلات را به تدریج قوی می‌کند تا آنها بتوانند فشار دویدن با سرعت زیاد را بعد از مدتی تحمل کنند.

3. تاثیرات مثبت ذهنی

چه با سرعت زیاد و چه سرعت کم بدوید، تاثیرات ذهنی را شاهد خواهید بود. دویدن باعث کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن توانایی‌های ذهنی می‌شود. دویدن از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند.

4. افزایش سلامت قلبی – عروقی

تحقیقات نشان داده است که سرعت دویدن تاثیری در فایده آن برای قلب و عروق ندارد. اگر با سرعت کم بدوید باز هم فشار خون شما کاهش پیدا می‌کند و شاهد فواید دویدن بر روی سلامت قلب خواهید بود.

5. می توانید در هر مکانی ورزش کنید

یکی از نکات مثبت دویدن این است که می‌توانیم این ورزش را هر کجایی انجام دهیم و نیاز به باشگاه ندارید. دویدن ورزشی است که امکانات زیادی را لازم ندارد.

6. جایگزینی برای تفریح

دویدن آرام می‌تواند جایگزینی برای تفریح باشد. می توانید به هنگام دویدن با دوستان خود صحبت کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر