پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برخی شناگاه‌های بوشهر از نظر بهداشتی پرخطر و بحرانی هستند...
کد خبر: ۳۶۱۷۹
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برخی شناگاه‌های بوشهر از نظر بهداشتی پرخطر و بحرانی هستند.

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای سواحل طولانی است و شناگاه‌های متعددی در سواحل این استان وجود دارد که مردم برای شنا به ویژه در فصل تابستان از آن استفاده می‌کنند.

وی به آلودگی برخی از شناگاه‌های استان اشاره کرد و با تاکید بر احتمال بروز و انتقال بیماری‌ها به انسان، اضافه کرد: باید پایش شناگاه‌های استان به صورت دقیق انجام شود و از بروز آلودگی میکروبی در محیط های تفریحی آبی جلوگیری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  اشاره به مجاورت شناگاه‌های بوشهر با کانال‌های تخلیه آب های سطحی به دریا، خاطرنشان کرد: با توجه به رهاسازی فاضلاب خانگی در این کانال‌ها و ورود پساب‌های صنعتی به دریا، ساحل و شناگاه‌ها دچار آلودگی می‌شوند و مردم نباید از این مناطق برای شنا استفاده کنند.

وی از پایش شناگاه‌های شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و تنگستان خبر داد و افزود: در بوشهر هفت شناگاه، در گناوه سه شناگاه، در تنگستان دو و در دیلم یک شناگاه نمونه‌برداری شد.

دلشب با اشاره به نتایج این پایش بیان کرد: شناگاه‌های روستای محمد عامری و دلوار از سواحل بکر استان هستند و هیچ نوع آلودگی از طریق کانال‌های خروجی فاضلاب به دریا به آن وارد نمی‌شود و شناگاه‌های پارک شهرداری، کیوسک انتظامی و دانشگاه آزاد گناوه و شناگاه دیلم نیز با مسدود شدن خروجی فاضلاب به دریا از مناطق پاک هستند.

وی از شناگاه پارک سیادت و پلاژ آقایان (جفره) به عنوان نقاط بحرانی نام برد و افزود: شناگاه ریشهر و پارک دانشجو (پلاژبانوان) نقاط نسبتا خطرناک هستند و شناگاه های پارک لیان، بندرگاه و پارک شغاب جزء مناطق بکر هستند.

دلشب خواستار تکمیل و ارتقای سیستم‌های تصفیه فاضلاب در شهرهای بوشهر گناوه و دیلم شد و اضافه کرد: ساخت و راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در شهر ها و روستاهای ساحلی و استفاده از سیستم های تصفیه فاضلاب پیشرفته جهت صنایع بزرگ که فاضلاب خود را به دریا رها می کنند ضروری است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ضروری تعیین مکان‌های خاص توسط شهرداری به عنوان شناگاه، نصب تابلو  و پرچم هشدار و شنا ممنوع در شناگاههای آلوده توسط شهرداری، جلوگیری از ورود فاضلاب به کانال‌های تخلیه آب سطحی به دریا  و اتصال فاضلاب همه منازل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر