جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۵۹
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳

فکرشهر: مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد: از مجموع شکایات مردمی در تیر ماه، ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است. همچنین گران‌فروشی و کم فروشی در صدر تخلف گزارش های دریافتی است.

نانوایی

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، غلامرضا صارمیان عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را طی تیر ماه سال جاری تشریح و اظهار کرد: این سامانه  ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است. طی تیر ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۱۰۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  استان ها دریافت شده که از این تعداد ۷۳ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۷ درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

وی افزود: از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است و گران‌فروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۴۳۵ فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند. برای نمونه شهر تهران به هفت منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام  می کنند.

صارمیان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره ۱۲۴ مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر