چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۵۳۹
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: رئیس هیئت کوهنوردی خارگ گفت: کوهنوردان خارگی قله آراگاتس بلندترین قله ارمنستان را فتح کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد رضا دشتی‌زاده اظهار کرد: اولین صعود خارج از کشور هیئت کوهنوردی خارگ به نام سردار بزرگ شهید عباس رنجبر توسط کوهنوردان جزیره خارگ ثبت شد.

وی اضافه کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌های این هیئت علاوه بر نشاط بخشیدن بر طیف جوانان و ورزش‌دوستان، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را نیز در رئوس اولویت‌های کاری خود قرار داده لذا این صعود به نام سردار بزرگ شهید عباس رنجبر ثبت شد.

دشتی‌زاده تصریح کرد: دو صعود قبلی این هیئت نیز به ترتیب به نام شهدای والا مقام شهیدان محمدرضا حیدری و فتح‌الله درودگاهی ثبت شد که این از افتخارات و مایه مباهات این هیئت است.

رئیس هیئت کوه‌نوردی خارگ تاکید کرد: با توجه به اینکه این صعود در کشور ارمنستان انجام گرفته، پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر فراز قله آراگاتس به اهتزاز در آمد. قله آراگاتس با ارتفاع چهار هزار و ٩٠ متر از سطح دریا بلندترین قله کشور ارمنستان محسوب می‌شود.

دشتی‌زاده گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با هیئت استان بوشهر و همچنین فدراسیون جمهوری اسلامی ایران این صعود با رعایت قوانین و مقررات و همچنین در نظر گرفتن تمامی موارد ایمنی با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: جوانان خارگی نشان دادند با همبستگی و همدلی و همچنین برنامه‌ریزی مدون می‌توان علاوه بر گسترش روح ورزش، فرهنگ‌سازی را نیز در زمینه‌های مختلف انجام داد.

رئیس هیئت کوه‌نوردی خارگ گفت: جزیره خارگ از پتانسیل‌های بالقوه‌ای در امر ورزش برخوردار است که می‌توان با ساماندهی و همچنین به‌کارگیری برنامه‌های منسجم در همه زمینه‌های ورزشی گام‌های بزرگی را برداشت.

وی خاطرنشان کرد: از این رو از دست‌اندرکاران ورزش تقاضا دارم با بستر سازی مناسب زمینه رشد و شکوفایی را  برای همه آحاد جامعه فراهم سازند تا تاثیر گذاری آن به خود جامعه برگردد و جامعه ای پرنشاط را در جزیره خارگ شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر