جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با شهادت امام جواد (ع) پیکرهای 13 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس روز سه شنبه بر دستان مردم این شهرهای بوشهر، برازجان، بردستان و عسلویه استان بوشهر تشییع و به خاک سپرده شدند...
کد خبر: ۳۶۸۱۷
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: همزمان با شهادت امام جواد (ع) پیکرهای 13 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس روز سه شنبه بر دستان مردم این شهرهای بوشهر، برازجان، بردستان و عسلویه استان بوشهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش فکرشهر، مردم شهید پرور شهر بوشهر در این آیین معنوی که با شرکت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، فرماندهان نیروهای مسلح و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، پیکرهای هشت شهید گمنام را با شعارهای شهیدان زنده اند الله اکبر به خون آغشته اند الله اکبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخارماست از محل دانشگاه خلیج فارس تا پارک شغاب تشییع کردند.

پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیکر پنج تن از این شهیدان در بوستان شغاب بوشهر 2 تن و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر و یک تن نیز در تیپ امیرالمومنین(ع) سپاه استان بوشهردر منطقه بنه گز شهرستان تنگستان خاکسپاری شد.

همچنین پیکرهای پاک سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در روستای 'اخند' شهرستان عسلویه تشییع و به خاک سپرده شدند.

به نوشته ی ایرنا، علاوه براین پیکر رزمنده شهید رضا زیراهی که در عملیات کربلای 4 در جزیره قطعه شرق بصره به شهادت رسیده بود نیز پس از 31 سال به وطن بازگشته در شهر برازجان تشییع و تدفین شد.

شهید پاسدار رضا زیراهی، چهارم مرداد سال 65 در سن 19 سالگی در عملیات کربلای چهار در منطقه عمومی جزیره مینو به شهادت رسید.

از این شهید بزرگوار تنها یک فرزند به جا مانده که در هنگام شهادت پدر تنها هفت ماه سن داشت.

مردم شهید داده شهر بردستان شهرستان دیر نیز در آیینی پیکر طلبه شهید مهدی اندرواژ (خیراندیش ) را تشییع و به خاک سپردند.

به نوشته ی مهر، این شهید والامقام در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل گشت که پیکر پاک و مطهر شناسایی شده این شهید والامقام پس از گذشت ۳۱ همزمان با سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) در شهر بردستان تشیع و به خاک سپرده شد.

تاکنون پیکرهای 138 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در 39 گلزار شهدای گمنام در نقاط مختلف استان بوشهر دفن شده است.

هم اکنون در استان بوشهر 2 هزار و 121 شهید در گلزارهای شهدا دفن و 110 شهید نیز مفقود الاثر هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر