جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۹۰
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: نایب رئیس شورای شهر خارگ گفت: با توجه به وضعیت بیکاری جوانان خارگ و وجود تاسیسات مهم نفتی در این جزیره سهمیه اشتغال نیروهای بومی در این صنایع در نظر گرفته و تعیین شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، لطف‌الله علی‌پور شامگاه جمعه در نشست اعضای شورای شهر خارگ با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تحقق وعده‌های مسئولان در جزیره خارگ اظهار داشت: مردم این جزیره  منتظر تحقق وعده‌های داده شده مسئولان در برطرف کردن مشکلات خود هستند.

وی با تاکید بر پیگری اجرایی شدن صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی جزیره خارگ گفت: در پی قول‌هایی که در زمینه صدور سند مالکیت به مردم جزیره خارگ داده شد مردم این جزیره محروم منتظر تحقق وعده‌های داده شده هستند.

نایب رئیس شورای شهر خارگ با اشاره به تدوین طرح جامع خارگ خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات خارگ نیاز به تهیه طرح جامع است که تصویب آن نیاز به حمایت و رایزنی بیشتر است چرا که آینده شهر خارگ به طرح جامع وابسته است.

علی‌پور با اشاره به وضعیت نامطلوب جذب نیروهای بومی در تاسیسات نفتی خارگ تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری جوانان خارگ و وجود تاسیسات مهم نفتی در این جزیره، سهمیه اشتغال نیروهای بومی در این صنایع در نظر گرفته و تعیین شود.

وی نامناسب بودن امکانات تردد دریایی از خارگ به گناوه و بوشهر را از دیگر مشکلات این جزیره دانست و افزود: برطرف کردن مشکل ایاب و ذهاب مردم بومی با کشتی‌های مسافری از این جزیره به بوشهر و گناوه از دیگر مطالبات مردم جزیره خارگ است و لازم است همان گونه که برای برنامه‌های اداری در سایر نقاط استان امکانات لازم در کاهش هزینه فراهم است برای این جزیره هم  از نظر تردد دریایی و هوایی امکانات در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای شهر خارگ با تاکید بر ایجاد اسکله پشتیبانی در شأن مردم جزیره خارگ افزود: اسکله کنونی خارگ در پهلوگیری کشتی مسافری در شأن مردم خارگ نیست و مردم این جزیره با تحمل مشکلات در عرصه‌های مختلف شایسته بهترین‌ها هستند.

علی‌پور با اشاره به امکانات درمانی و بیمارستانی در خارگ خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی از جزیره نفتی خارگ سالانه درآمدهای هنگفتی دریافت می‌کند که شایسته است در ایجاد بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی در خارگ اقدام و یا با بیمارستان نفت در خارگ برای ارائه خدمات رایگان قرارداد منعقد شود تا فشار هزینه‌های درمانی مردم محروم خارگ کاهش یابد.

نظرات بینندگان
حسن
|
-
|
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
احسنت بر دیدگاه های خوب شما

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر