شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۹۲۸
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۳

فکرشهر: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: تعداد بی‌سوادان در بردخون کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ظهیر محمودی در نشست با کارشناس سوادآموزی و تعدادی از یاددهندگان منطقه بردخون اظهار داشت: باسوادی ضامن استقلال فرهنگی کشور در زمینه های مختلف است.

وی با بیان اینکه نرخ سوادآموزی در جوامع، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه به شمار می رود، افزود: نهضت سوادآموزی در توسعه فرهنگ عمومی و اسلامی تأثیرگذار است زیرا علم باعث افزایش آگاهی، رشد و شکوفایی و تولیت یافتن استعدادها و توانایی های فردی و اجتماعی می‌شود.

محمودی اضافه کرد: فعالیت در حوزه سوادآموزی بزرگسالان سخت است اما با برنامه‌ریزی و تلاش، تلخی‌ها را به جان بخریم و با یاری خداوند و با قوت در مسیر سوادآموزی حرکت کنیم تا از تعداد بی‌سوادان کاسته شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با اشاره به اینکه باید درس زندگی به اولیا دهیم، ادامه داد: اگر اولیای باسوادی داشته باشیم فرزندانی تربیت یافته و کاردان پرورش می‌یابند و آینده بهتری برای کشور ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی به قانون و مقررات، ابراز داشت: سرمایه‌گذاری در زمینه رفع بی‌سوادی راه رسیدن به توسعه را هموار می‌کند و معضلات جامعه کاهش می‌یابد.

کارشناس سوادآموزی نیز گفت: در نیمه دوم امسال ۸۸ نفر به عنوان سهمیه منطقه در زمینه دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تعیین شده است که تلاش می‌کنیم این سهمیه جذب شود.

حسن بردستانی افزود: تعداد بی سوادان کاهش چشمگیری داشته که این موضوع جذب آنان را بسیار دشوار کرده و انتظار می‌رود همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت، مردم و مسئولان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر