جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۱۸۸
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به ساخت بزرگ ترین آب‌شیرین‌کن در کنار خلیج فارس، گفت: آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید محمدحسن باستی ظهر یکشنبه در نشست اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن مجتمع‌ آبرسانی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر بخش عمده آب مصرفی خود را از استان‌های همجوار تامین می‌کند.

وی از ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات آبشیرین‌کن به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای جبران کمبود آب استان نام برد و اضافه کرد: طرح‌های بسیار مهمی برای شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر تدوین شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از دو طرح آبشیرین‌کن در کنگان و بوشهر، بیان کرد: هر یک از این آبشیرین‌کن‌ها روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب تولید می‌کنند.

وی همچنین به روند ساخت پروژه‌های آب شیرین‌کن مجتمع‌ آبرسانی نوار ساحلی تنگستان و آب‌شیرین‌کن سیراف به ‌جم اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل خلیج فارس بوشهر ساخته می‌شود.

باستی ظرفیت این آبشیرین‌کن را ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: این پروژه با همکاری و تعامل نیروی دریایی سپاه در منطقه شهرک صنعتی دریایی سرتل بوشهر احداث می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر