پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
خشکسالی شدید در بوشهر همچنان ادامه دارد؛
فکرشهر: وی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به عنوان کارفرما و پیمانکار پروژه خواست تا روند تکمیل را تسریع دهد و بر اساس جدول زمان‌بندی به بهره‌برداری برسانند...
کد خبر: ۳۸۳۸۹
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: خشکسالی شدید و بسیار شدید در استان بوشهر و به خصوص شمال و مرکز استان که قطب کشاورزی استان یعنی دشتستان را نیز شامل می شود، همچنان ادامه دارد. این را  رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است.

به گزارش فکرشهر،  شاهرخ فاتح که وضعیت خشکسالی کشور را در بازه ۱۲ ماهه و ۸۴ ماهه منتهی به شهریورماه تشریح کرده و استان‌های دچار خشکسالی را برشمرده است، با اشاره به آخرین وضعیت خشکسالی کشور گفته است: در بازه کوتاه مدت دوازده ماهه، استان‌های خوزستان و جنوب ایلام با خشکسالی بسیار شدید مواجه و شمال بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از فارس، خراسان شمالی، گلستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، یزد، شمال و شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، دچار خشکسالی شدید هستند و حتی در برخی موارد خشکسالی بسیار شدید مشاهده می‌شود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه به ایسنا گفته: در مقیاس بلندمدت پهنه‌های بسیار وسیعی از کشور درگیر خشکسالی است و خشکسالی شدید و بسیار شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین، فارس، خراسان رضوی، شمال و جنوب کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، یزد، سمنان تداوم دارد.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه‌ای از کشور نیست که در بازه بلندمدت با درجاتی از خشکسالی مواجه نباشد، گفته است: حدود ۹۵ درصد مساحت کشور دچار خشکسالی است که ۱۱ درصد آن خشکسالی خفیف، ۳۹ درصد خشکسالی متوسط، ۳۳ درصد خشکسالی شدید و ۱۳ درصد خشکسالی بسیار شدید است و تنها نیم درصد مساحت کشور دارای ترسالی است.

نخستین سفر شهرستانی استاندار جدید «آبی» بود

به گزارش فکرشهر، شاید همین موضوع و خشکسالی شدید در دشتستان و شمال استان باعث شده که استاندار جدید بوشهر، نخستین سفر شهرستانی خود را به دشتستان داشته باشد و وضعیت آب این شهرستان و به خصوص شبانکاره را بررسی نماید.

بر اساس این گزارش، استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکلات آبرسانی خواسته است که «برای بررسی پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر، کارگروه ویژه ایجاد و موانع پیشرفت طرح‌های این حوزه برطرف شود».

عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرای طرح‌ انتقال آب از ایستگاه پمپاژ خط آب‌رسانی کوثر در شبانکاره، با بیان اینکه حل مشکلات آب آشامیدنی استان بوشهر در اولویت قرار دارد اظهار داشته: تحقق مطالبات مردم در عرصه تامین آب آشامیدنی در اولویت است که باید در اجرای طرح تقویت انتقال آب از ایستگاه پمپاژ خط آب‌رسانی کوثر شبانکاره تسریع شود.

گراوند: ایستگاه پمپاژ آب شبانکاره باید در موعد مقرر تکمیل شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه تاخیر در اجرای پروژه یاد شده پذیرفته نمی‌شود، افزوده: بر اساس برنامه زمان‌بندی پروژه ارتقاء ظرفیت انتقال آب از ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی کوثر باید تکمیل شود.

گراوند با بیان اینکه پیمانکار طرح یاد شده باید فعالیت‌های خود را در تکمیل پروژه افزایش دهد و خود را بیشتر تجهیز کند تا بر اساس برنامه پیش بینی شده این مهم محقق شود، بر تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات طرح‌های آبرسانی تاکید کرده و گفته است که «ایستگاه پمپاژ آب شبانکاره باید در موعد مقرر تکمیل و افتتاح شود تا میزان آب انتقالی از خط آبرسانی کوثر به مناطق مختلف استان بوشهر افزایش یابد و مشکل مردم برطرف شود».

گراوند با بیان اینکه طرح یاد شده در راستای کاهش مشکل کم آبی شهرها و روستاهای استان موثر است تاکید کرده: بر اساس وعده‌های داده شده در سال 1397 استان بوشهر نباید با مشکلات فعلی در حوزه آب آشامیدنی، مواجه باشد.

وی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به عنوان کارفرما و پیمانکار پروژه خواست تا روند تکمیل را تسریع دهد و بر اساس جدول زمان‌بندی به بهره‌برداری برسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر