جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۳۱۳
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: همایش بزرگداشت سیزدهمین سالگرد تاسیس انجمن پرخوران گمنام (OA) در تهران برگزار شد. این انجمن در سراسر کشور پنج هزار و در تهران حدود ۷۰۰ عضو فعال دارد.

به گزارش فکرشهر، «ایلنا» نوشت: در این همایش که با حضور اعضای این انجمن در سرای محله شهرآرای تهران برگزار شد، چند تن از اعضای قدیمی این انجمن از تجربیات خود و سابقه فعالیت این انجمن و شرایط عضویت در آن سخن گفتند.

این انجمن که برای اولین بار در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۸۳ در بوستان مادران تهران فعالیت خود را آغاز کرد، هم‌اکنون در ۱۴ شهرستان فعالیت دارد. برابر آمار رسمی که چندی قبل گرفته شده این انجمن در سراسر کشور پنج هزار و در تهران حدود ۷۰۰ عضو فعال دارد.

به گفته اعضا، این انجمن متعلق به تمام کسانی است که به نوعی با مساله خوردن و غذا مشکل دارند. کسانی که وقتی خوشحال، ناراحت، غمگین، عصبانی یا خشمگین هستند، احساسات خود را با خوردن و رفتن به سمت یخچال، خاموش می‌کنند و متاسفانه هیچ راه دیگری جز این انجمن نتوانسته این مشکلشان را برطرف کند و تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع خوردن غیرارادی است.

کسانی که وارد این انجمن می‌شوند، برنامه غذایی خود را از یک متخصص تغذیه دریافت می‌کنند و برای کنترل خوردن، حال و احساسات خود را روزانه با یک دوست که به او «حامی» یا «راهنما» گفته می‌شود در میان می‌گذارند و به صورت مستمر در جلسات حضور می‌یابند.

این انجمن کمک مالی از بیرون دریافت نمی‌کند و با کمک‌های داوطلبانه اعضا اداره می‌شود.

یک عضو قدیمی، این انجمن را اینگونه معرفی می‌کند: «انجمن جایی است که من در آن نیروی شفادهنده عشق را یافتم و رابطه من با نیروی برتری (خدا) که ۲۴ ساعته حضور دارد چنان کرده است که دیگر نیازی نیست برای آرامش سراغ غذا بروم».

او همچنین می‌گوید که حاضر نیست حال روحانی و سلامت جسمی که به واسطه این انجمن به دست آورده است را با هیچ غذا و خوراکی عوض کند.

دو عضو دیگر این انجمن نیز که به گفته خودشان با وزن بالای ۱۰۰ کیلو و بیماری جسمی و روحی وارد این انجمن شدند توانستند با استفاده از ابزارهای این برنامه، سلامتی جسمی و روحی خود را بازیابند و در حال حاضر به وزن متعادلی رسیده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر