پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۳۹
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تا 2 هفته دیگر در مورد ایجاد هفت مناطقه آزاد تجاری جدید در کشور رای گیری می کند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: تعیین تکلیف هفت منطقه جدید آزاد در این رای گیری همانند دوره های گذشته نیاز به دو سوم آرا نداشته و با کسب بیش از 50 درصد آرا( 50 درصد بعلاوه یک) می تواند مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

وی بیان کرد: بوشهر نیز یکی از این مناطق است که در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری می تواند شاهد عرصه جدیدی در ارتباط با فعالیت های اقتصادی خود باشد.

خدری به ایرنا گفت: با جو موجود در مجلس به ایجاد مناطق آزاد تجاری کشور خوش بین هستیم.

لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه 26 خرداد 1395 هیات وزیران با قید 2 فوریت به تصویب رسید.

در صورت رای مثبت نمایندگان ملت این مناطق در استان های گلستان، ایلام، اردبیل ، سیستان و بلوچستان ، کردستان، هرمزگان و بوشهر ایجاد خواهد شد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سفر استانی دیماه سال 1393 در دولت یازدهم در حضور مردم بوشهر به آنان وعده داد که برای رونق و شکوفایی اقتصادی این استان لایحه مناطق آزاد تجاری - صنعتی بوشهر که یک مطالبه دیرینه مردم این دیار است را در هیات وزیران تصویب خواهد کرد.

این لایحه تاکنون دو بار در مجالس نهم و دهم مطرح شده اما نتوانسته رای نمایندگان را برای تصویب جلب کند که با اصلاحات انجام شده توسط دولت دوباره در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر